onsdag 6 maj 2009

Shoeshopping & headache.


Jag ÄLSKAR de till vänster från Halens. De andra är från DinSko.

Jag var lite syndig igår och beställde två par skor, skor med klack dessutom. En sån där grej som jag länge velat göra men aldrig riktigt känt att jag haft pengar till. Det har jag egentligen inte nu heller, men shoppning gör en alltid liiiite liiite gladare, eller hur? Oavsett om det är en tidning, en klänning, strumpor eller en glass. Det fyller alltid ett litet hålrum i själen. Haha.

Idag är jag sjuk. Fyfan vilken huvudvärk jag hade imorse. Jag klev först upp kvart i 6 och började göra mig i ordning. Hade så ont i skallen att jag gick och la mig igen och sov till halv 7 ungefär. Tänkte väl att det skulle gå över lite grann, men icket. Började sminka mig lite grann, men höll jävlart på att dö där jag stod så jag ringde Patric och Susanne och sa att jag blev hemma idag. Gick och la mig och sov till halv tolv ungefär (har alltså sovit nästan 13 timmar...). Huvudvärken trodde jag skulle vara borta, men icke. Den var VÄRRE. Bara när jag låg ner i sängen kändes det som att hjärnan var blottad och att kudden (!) mosade min hjärna. När jag sen reste mig upp var jag tvungen att stå ett tag eftersom det svartnade för ögonen och det spände över hela skallen. Sen stapplade jag omkring som Ozzy Osbourne hemma hos Petter. Varenda ljud skar sig i skallen. Usch vad jag hatar huvudvärk. Kände mig inte så sjuk i övrigt annat än riktigt hängig, ingen hosta eller så. Det är skönt i alla fall.

Nu har jag proppat mig full med Alvedon så jag är lite piggare nu, men det är ändå en molande och gnagande huvudvärk. Känns nästan som att jag är bakfull- men det är jag såklart inte. Men samma känsla, lite illamående och seg så där.

Tänkte lägga mig i sängen och läsa, om det inte tar för ont i skallen att ligga ner. Ja, det gör faktiskt det. Därför jag sitter här vid datorn, för jag inte kan ligga ner, det är ju lite hemskt egentligen. Inte ens med min sköna bosskudde som bara är som ett fluff kan jag ligga på. DÅ är det illa...

Måste handla också, men det orkar jag nog inte göra nu tror jag.

Nu ska jag äta nånting, om inte annat har jag kvar ostbågar ;) Hehe!!

Ha en bra dag.
Ajöken.

1 kommentar:

ehmelie sa...

åh, skor! jag vill ha nya skooor. ett par svarta tygskor, tack! höhö.

jo, livet i gbg rullar på! lite småsegt för tillfället dock, letar nytt boende och så. tar på krafterna om man säger så, ehe. sen har det fina vädret (+25 grader och strålande sol) ersatts av regn och kring 15 grader, vilket suger.

hur är allt i norr? :D