tisdag 5 maj 2009

Ja jäklar vilken dålig dag jag hade igår. Fy! Supertråkigt att vara så där arg och grinig. För ingenting dessutom.
Idag känns det bättre. Men det har varit en låååång arbetsdag må jag säga. Tur att jag slutade lite tidigare. 14:30. Skönt att hinna leva lite också!

Var på stan en sväng i hopp om att hitta underkläder. Men jag hittade inga fina såna, eller jo massa fina fanns det. Men jag blir alltid snål när det kommer till underkläder. Det är för mig ett sånt där nödvändigt ont. Finner inget nöje alls i att shoppa sånt. Kanske därför jag har mina noppriga och materialutmattade gamla trosor och knöliga och halvsmå/halvstora bh:ar? Förmodligen.
Hittade en jättesöt blus på Lindex. En sån där sval och skön sommarblus, en grå en. Funderade på en vit, men det är inte riktigt min färg. Grisar alltid ner, så grått är lite mer smutsvänligt. Herregud, låter som att jag pratar om min 5-årige son (som egentligen inte finns) när jag pratar om "smutsvänligt". Nåväl.
Hittade ett par strumpbyxor också, det var jag också i stort behov av. Mina som jag har fick jag av mormor när jag var 12. De är jättesköna, tyvärr med ett stort hål i grenen och på hälarna. Men de har hållt bra för att vara Ellos må jag säga ;)
Köpte också min första kajalpenna idag! Eller jag har ju en baziljon, men de har jag fått från tidningar, mamma, kompisar osv. Men nu börjar min vita ta slut så det var dags att köpa en ny. 40 kronor fick jag betala för den och det tyckte jag var överkomligt. Även om det är ganska befängt att man kan betala 40 spänn för EN penna. Men den håller ju länge. En investering så att säga. En ny mascara måste jag också köpa, men när jag såg att den kostade 160 spänn blev jag snål. Jag köpte min jag har nu på rea för 99 kronor. Såklart var det en sån där dyr jävel.. JA. 160 spänn är dyrt. Jag hatar att köpa smink nästan lika mycket som underkläder. Men ska man vara fin får man lida pin helt enkelt. Eller ja, plånboken får lida pin.

Ikväll hade jag tänkt se Desperate Housewives, var för trött och arg igår för att göra det. Blir nog en tidig kväll också hoppas jag.

Ajöken möken!

1 kommentar:

ehmelie sa...

vad gäller mascara så funkar loréals första (tror det är loréal? den är illgrön + rosa) mascara alldeles utmärkt, och kostar vanligtvis inte mer än 70 kr! ;)