tisdag 12 maj 2009

Tjabba, tjena, hallå etcetera etcetera..

Trög dag. Fast egentligen har den gått rätt snabbt. Haft en hel del att göra idag. MASSA grejer som skulle sorteras. Hela skrivbordet var fullt med 1 dm's högar med papper, som sedan skulle sorteras efter år, månad och dag. YEY! Nja, men då går tiden fort i alla fall.

Det första jag gjorde när jag kom hem (efter nio timmars arbete) var att åka och handla. Köpte korgar och förvaringsgrejer till badrummet! Blev riktigt gulligt. Sen köpte jag en syltburk också. En sån där grej som man inte köper varje dag, förhoppningsvis slipper jag göra det i fortsättningen. Såvida jag inte ska ha en annan sylt såklart. Men det är ett annat problem. Idag fick jag en burk till hallonsylten.

Sen gick jag ner i tvättstugan, var BOMBIS på att det var idag jag hade tvättid. Men icke, det var igår jag hade det (?!). Rätt knäppt med tanke på att jag tittade hundra gånger innan jag bokade "Är det SÄKERT att inte måndan är ledig?". Måste ha tagit jävligt fel på datumet, eller så har någon ändrat tiderna. Jävla mongon. Hur som helst var andra tvättstugan ledig så jag norpade den.
Var väldigt ambitiös idag, jag manglade (!) mina sängkläder. Har ju såna därnt bomullsatin och dom var inte ALLS lika sköna när man bara hade tumlat dem. Började nästan gråta (nåja..) och bestämde mig för att face:a mangelmaskinen en gång för alla.... Det gick rätt bra ändå faktiskt. Var inte så jävla svårt. Sängkläderna blev som nya!! Rekommenderar alla att mangla sängkläderna, SÅ värt det.

Nu ska jag duscha och sedan knalla till Petter. Vi ska se film, han är redan med Kotten så jag ska hålla dem sällskap en stund. Kommer nog gå och lägga mig tidigt, är väldigt trött. Men känner ändå att jag börjar komma in i rutinerna lite grann nu. Orkar faktiskt göra saker efter jobbet, det gjorde jag inte förra veckan.

Nåja. Nu ska jag hoppa in i duschen så jag hinner umgås med dem en liten stund sen i alla fall!

Take care!
Ajöken

Inga kommentarer: