lördag 23 maj 2009

Dåliga uppdateringar och bla bla bla.
Jag har helt enkelt inte haft tid eller inspiration att blogga. Sen känner jag väl inte egentligen att jag haft så mycket att blogga om. Jag har jobbat, varit med Petter, åkt till Fagge och hem och sovit. Det är väl ungefär det. Inte så spännande att läsa om kanske.

Det känns verkligen som att sommaren är här nu! Träden har blivit gröna, gräset är grönt, solen är här och likaså värmen! Så fantastiskt.
Känns inte som att det varit vinter, även om jag tänker tillbaka riktigt ordentligt så vet jag ju självklart att en lång och mörk vinter ligger bakom oss. En vinter av kyla, mörker och depression. Men fort har det gått. Det gör det självklart alltid såhär i efterhand, när man är mitt i det känns det som ett limbo man aldrig kommer lämna.

Snart tar min lillebror och alla hans klasskompisar studenten. Tänk vad snabbt tiden har gått, jag minns när vi var små och lekte på gården. Det var lite "Barnen i Bullerbyn"-känsla över hela våra somrar på Fagernäs. Det kanske är en efterkonstruktion, precis som det där med den "korta" vintern. Men även nu när jag är där så inser jag vilken tur vi haft som fått växa upp bland grönområden och stora fotbollsplaner. Skogen ett stenkast bort och ändå nära till ICA om man vill ha en glass under de allra hetaste dagarna.
Det är någonting av en idyll skulle jag vilja säga, man känner igen varenda ljud, varenda hund som skäller och varenda fågel som kvittrar. Barnen som leker och föräldrarna som sitter och skrattar på altanen.

Ahhh, sommaren har alltid en speciell betydelse, just eftersom det har hänt så mycket under mina "barndomssomrar". Vintern är det inte lika speciellt med, eller ja, vi har ju våra sju år i Storklinten. Men sommaren har alltid en speciell betydelse, det tror jag för alla!

Snart ska jag och älskling åka till Luleå, eller ja, Storheden och försöka hitta på något. Jag känner inte för att bara sitta inne nu när den efterlängtade sommaren är här!

Ajöken möken!

Inga kommentarer: