måndag 13 april 2009

Jag sitter här med solen i ögonen. Ska försöka skriva i alla fall, för jag kan inte bli arg och dra för persiennerna nu när den väljer att titta fram!

Gårdagen spenderade jag framför Skins, en underbart rolig serie som jag fastnat för. Den får ta över efter Sex and the city..
Det var så bra att jag inte släckte ner först klockan var närmare fem på morgonen. Oops. Det hann till och med bli ljust ute, tänk så underbart! Jag fick en enorm sommarlängtan när jag öppnade fönstret och andades in den friska morgonluften. Var inte särskilt kallt, jag anade att det skulle bli en fin dag idag. Vilket det blev! Strålande sol och massa härliga plusgrader.
Nästan på en gång bestämde jag mig för att ta en långpromenad, Patric följde med och vi var ute i nästan 2 och en halv timma! Känns lite i fötterna nu vill jag lova! Men eftersom det var så underbart väder tänkte man inte riktigt på det när man var ute.
Det var så varmt att jackorna åkte av! Det var alldeles underbart, som jag har längtat! Efter att ha gått i totalt mörker i flera månader var det på tiden att det blev vår. För nu har våren faktiskt kommit har jag bestämt. Den är här nu och snart försvinner all snö! Så de så.

Nu sitter jag här efter att ha avnjutit en god middag bestående av pasta och köttfärssås. Gott! Mätt som en gnu är jag, lär mig aldrig att behärska mig när jag äter. Alltid för mycket. Kommer sluta i en stor mage...

Nu ska jag dricka kaffe tror jag.

Ajöken möken!

Inga kommentarer: