torsdag 30 april 2009

Idag är det 30e april och Konungens födelsedag, Valborgsmässoafton och våren är här på riktigt! Vädret är fantastiskt, jag slutade tidigt idag (Har alltså jobbat och fått lite pengar, TROTS att många är lediga. Yay me!) och Petter ska laga mat! Fantastiskt.
Ikväll blir det grillning, supande och umgänge. En vanlig Valborgsmässoafton med andra ord. Enda skillnaden mellan vårt valborgsfirande och en 14-årings är att vi inte kommer vara på stan, svedjefortet, gruvberget eller andra klassiska "festar-ställen". Vi kommer sitta här i närheten, grilla och ha det jävligt trevligt. Jag hoppas verkligen att det BLIR trevligt också så att det inte blir en besvikelse.. Äsch, det blir roligt! Alkohol lättar på alla spärrar (på gott och ont, självfallet)och man kan öppet prata med allt och alla. Vilket ibland kan vara lite jobbigt, men också väldigt roligt! En rolig kväll väntar och jag kan knappt vänta! Jag hoppas de andra ser framemot det lika mycket som jag!
Hade varit jätteroligt om du varit här, Lina!! Saknar dig! *KRAM KRAM KRAM*

Skönt att det bara är torsdag idag, helt fantastiskt skönt.
Är det bara jag som tycker att jag överanvänder 'fantastiskt' numera? Fast det är väl bra antar jag? Jag tycker jag är en glad person numera. Ser positiva i till och med helt hopplösa situationer! Det är helt otroligt (det är nog också ett ord som jag använder rätt mycket). Jag känner mig väldigt utvecklad som person, tror faktiskt att det här jobbet har gett väldigt mycket. Nu har jag inte jobbat så länge eller så, men det behöver inte ta ett år att känna sig förändrad, kan lika gärna vara över en natt!

Nåja. Nu ska jag titta på Vänner, kanske avbryta Petter i sitt matlagande och säga "SÅ HÄR GÖR MAN!". (Mitt kontrollbehov kommer nog aldrig försvinna...)

Ha en supertrevlig Valborg och sup inte ihjäl er!
Ajöken möken!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha, "SÅHÄR GÖR MAN!"

Ja snart kommer jag upp till Boden o jag längtar som fan~ Det kommer bli skoj. Jag hoppas vi hittar på nått roligt och att det är mer sommar då jag kommer upp. Haha :D