onsdag 4 mars 2009

Plugghästen Lino?

YES! Fan vad skönt! Jag har kommit på vad jag vill göra! Plugga!!
Jag sökte fyra jobb nu ikväll men kände bara "åhnej" för varje gång jag klickade på "skicka". Det känns inte som att det ger något, mer som att "jaha, där slösade jag bort fem minuter av mitt liv på att skriva en ansökan som inte ens kommer ge något".
Så sökte jag "distansutbildningar" på Google och hittade det perfekta- NTI! (Petter pluggar via dem)
Det är en komvux-liknande utbildning som är helt och hållet på distans. Man har kontakt med en lärare/kontaktperson via mail/telefon. Skickar in sina arbeten och skriver prov via datorn. Underbart!
Jag hittade hur många roliga kurser som helst, franska, omvårdnad, psykiatri, sjukvård, historia, religion osv.
Men vad jag kommer läsa är naturkunskap b, religion b, svenska c och eventuellt franska steg 1. De tre första är bra att ha om jag ska plugga vidare på universitet sen och franska bara för att det är så jävla fint. Jag har läst franska på högstadiet och jag HATADE det. Men nu har jag mer och mer fått sug att lära mig franska. Så det vore ju perfekt!

Jag känner mig helt lyrisk! Äntligen har jag hittat på vad jag vill göra, om än bara för en period. Det är ju alltid en början. En mjukstart liksom.

Så imorgon ska jag ringa/gå till Lärcentrum och anmäla mig och eventuellt lägga upp en studieplan. Hoppas verkligen allt klaffar och att jag kan hoppa på en kurs nu.

Det var allt jag hade att rapportera för nu!
Ajöken möken.

Inga kommentarer: