tisdag 10 mars 2009


Igår "firade" jag och Petter fem månader! Tänk vad tiden går snabbt! Vi har känt varandra i lite drygt ett halvår då alltså.. Herregud. Det är faktiskt inte roligt längre så snabbt tiden går...
Vi gjorde ingenting speciellt, åt ingen speciell middag och gav inte varandra gåvor. Vi åt uppvärmda rester, tittade på Chuck och somnade relativt tidigt.
... detta eftersom vi skulle upp klockan 7 (!) idag. Mårran (min bil) skulle på besiktning. Den gick inte igenom.... Kände mig närmast idiotförklarad av mekanikern. "JA KOM OCH TITTA HÄR!" sa han och spände blicken i mig medan han visade de söndernötta damaskerna och knutarna därunder. Jag vet inte om han förstod att jag förstod vad det handlade om men jag fick en väldigt tydlig utläggning om kostnad, risker och så vidare. Egentligen finns det inga större risker- bara det att det är dyrt att fixa. Eller självklart finns det en risk, men det är inte som om bromsen är trasig direkt. (Men detta MÅSTE fixas vid det här laget .. har gått så lång tid att de lossnar snart och det vore inte bra... en lat far är inte alltid så bra)
Sen var det något med ena framlyktan, var tvungen att byta den där kåpan som reflekterar ljuset. Men det har jag märkt själv faktiskt, att de lyser lite sämre på ena sidan. Sen var ena blinkersen trasig.
Så det var inga katastrofala grejer, men dock saker som måste åtgärdas illa kvickt. Så det är bara att min händige (ha!) far fixar det där. Han har vetat om det ända sedan jag fick bilen, särskilt det där med knutarna, men har inte gjort något åt det. Så som morsan sa: "Det får han stå för själv". Haha.

Som tur var fick jag inget körförbud på den, så det var väl bra. Men ska nog inte köra omkring alltför mycket med en bil som inte gick igenom besiktningen. Ska till psykologen nu tre och sen till Bredåker, sen får den faktiskt stå hemma tills farsan har fixat den. Så var det med det.

Imorgon ska jag till Lärcentrum också! Yay! Hoppas verkligen att allt fungerar och klaffar som det ska, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Men troligtvis ska det gå bra. Det är ju distanskurser och de kan man hoppa på mitt i en termin om man vill. Men jag håller tummarna!

Nu ska jag hoppa in i duschen!
Ajöken möken.

Inga kommentarer: