söndag 22 mars 2009


Hej och hå så har den helgen gått!
Fredags var allmänt seg egentligen, gjorde inte alltför mycket vad jag minns och på kvällen såg jag filmer och degade.

Igår var vi och åkte skoter! Superkul :D Vi åkte ut till ett ställe där jag inte varit på säkert tio år! Roligt att vara där igen, även om det inte alls såg ut så som jag minns det. Självklart hade det växt igen väldigt mycket, men lite bekant var det allt!
Bilden ska föreställa jag själv i egen hög (och fet) person, Jukkasjärvi-mössan hänger med (dock på sne!) och jag hade faktiskt väldigt trevligt, även om jag ser mest besvärad ut!
Vi var med Lollo & Svein+ Kajsa sen kom även Chatrine och David, samt Chatrines farsa och en kompis till dem! Riktigt trevligt var det och superhärligt väder! Så skönt att komma upp i tid för en gångs skull och inte sova bort hela dagen (vilket jag gjorde idag.............).
Var heeelt slut när jag kom hem, även om vi bara suttit ner mest hela tiden och grillat korv. Man blir trött av att bara vara utomhus!
Sen promenerade jag hem dessutom, så det gjorde mig ÄNNU tröttare.

Igår var det Robinson också! Äntligen ;) Det var inte lika roligt som jag kom ihåg det, tyckte de mest filmade omgivningen och inte så mycket deltagarna. Men det var första avsnittet så jag antar att vi får se lite mer av dem senare. Första avsnittet är ju alltid lite konstigt..
De hade inte ändrat alltför mycket, förväntade mig nästan att det skulle vara jättespacat eftersom det var tv4 som tagit över. Men de hade hållt kvar det enkla upplägget, vilket gör Robinson till Robinson ;)
Lite förvånande var det att de skulle bo i ett TRÄSK! Haha.. Stackars människor. Jag kände hur jag bara kände sympati-panik med dem. Jag hatar träsk och slask, lera och sånt. Var verkligen glad att jag befann mig i min sköna säng under filten och inte i den där leran. Fy vad hemskt! Jag är alldeles för bekväm för att ens tänka tanken på att vara med. Okey om det hade varit en vit sandstrand, som i tidigare säsonger (eller ja, i alla fall dem jag sett). Det hade nog funkat! Men ett träsk?? NEJ DU.

Sen kom Petter hit och vi såg Wallander, sen släckte vi faktiskt ner!! Hör och häpna! Klockan var väl kanske strax efter tolv då jag somnade, Petter var väl vaken ett tag till och spelade Tetris på telefonen ;) Haha.

Idag promenerade jag hem till Fagge och åkte bil hem igen. Planen var att jag skulle hänga med Martin ikväll, men det blev inget av det så nu laddar jag upp för FILM!
Bara romantik, och en drama- Marie-Anoinette. Jag har inte sett den ännu! Skämmes ta mig fan!! Har velat se den jättelänge, men den har blivit en sån där film som jag av en eller annan anledning lyckats glömma bort helt och hållet..

Jag funderar på att se Slumdog Millionaire och the Curious Case of Benjamin Button också, men det är såna där crybaby-filmer och jag vet faktiskt inte om jag har kvar några tårar efter Niagarafalls-gråtet i fredags :P Haha. Nåja. Vi får se. Annars har jag ju tre, garanterat roliga och lyckliga filmer jag kan se.

Ajöken möken!

1 kommentar:

Lina sa...

"The Curious Case Of Benjamin Button" Var jättebra! Väldigt fin men sorglig film. Jag kunde dock hålla mig från tårar, men hade jääävligt ont i halsen efter filmens slut XD se den! Tom Patrik snyftade lite;D