fredag 6 mars 2009

gjuten Venus-gumma













"Hej allihopa!"


Syndade idag!! Åt på Max med Patric. Trevligt var det, men inte så himlarns nyttigt. Blä för mig. Jag kommer bli tjock.. Haha. Höll mig ifrån att köpa nåt "gott" idag. Typ chips/ostbågar/godis.. Bra va?

Jag hittade min Venus-gumma på skolan för ett tag sedan! Jag och Marina var där på jakt efter våra grejer från formen. Tur att vi gick då, de skulle nämligen kasta allt!! Min JOBBIGA gipsfigur blev dock kvar. Den är så stor och otymplig. Men det är lite synd, jag var ganska nöjd med den faktiskt.. Oh well.
Den här venus-gumman har egentligen ingen historia på sig. Jag skulle gjuta någon figur och satt helt enkelt och lekte med leran (som man sedan gjuter i gips för att SEDAN gjuta metallrester i gipsgjutningen av leran.. hm. Ni fattar säkert.)
Resultet blev jättebra och jag är nöjd! Den är lite rolig faktiskt!

Jag var tvungen att fixa den andra bilden lite, den var väldigt oskarp så jag försökte få till den lite bättre. Man ser i alla fall vad det föreställer. OM det inte skulle synas så står gumman i profil. Hon är väldigt BOOOOTEYlicious! Första bilen är på henne framifrån.

Nu är jag hungrig. Man håller sig inte mätt på kycklingburgare HUR länge som helst. Tyvärr.
Gonatt höll jag på att säga men AJÖKEN MÖKEN i alla fall!

Inga kommentarer: