tisdag 3 februari 2009

småååå lätta moooln
seer jag på din himmel, din himmel som är blå
här är du min sommar, med små lätta moln...

gahh.. roligt att jag har fått den låten på hjärnan. men den är rolig att sjunga. haha.(sökert helt fel text också...)

just nu är jag hemma på "fagge" och chillar. skulle lämna lilla mårran eftersom det skulle bli sjukt cp-kallt i veckan. då ska säkert farsan ta henne till jobbet.
har precis käkat lite rester och sett tv. det är väl egentligen det jag gjort sen jag kom, sett på tv alltså.
jag och petter vaknade sjukt tidigt idag för att vara vi. klarvaken klev petter upp kring åtta, gick och rökte. (kom sen och la sig igen, vet inte om han somnade.) vi klev upp och åt frukost kring halv tio i alla fall! då skulle låssmeden komma och byta cylinder i ytterdörren. tydligen är det någon jävel som hade nyckel till min lägenhet. DET KÄNNS JU BRA. (inte) men nu är det bytt och det är endast jag och morsan & farsan som har nyckel nu. nönö!
vi somnade alltså innan tolv igår bägge två. haha. vi gick och la oss kring.. ja vad kan klockan ha varit, åtta-nio kanske. såg på scrubs, two and a half men, lite weeds och sedan det där humorprogrammet på femman, typ raw eller vad det hette.
kändes som att klockan var JÄTTEMYCKET när den i själva verket inte ens var halv tolv. haha. vi börjar bli pensionärer vi. men det är skönt att få lite dagsljus och hålla igång lite.

vi var ju i bredåker också i söndags! det var väldigt trevligt. tittade på tv, åt middag och en supergod efterrätt (helt enligt LCHF-dieten!!) bestående av choklad, nötter, hallon och vispgrädde. mumma!
vi kom oss iväg strax efter tio, när "trollkarlens hemligheter" var slut. hehehe.
promenaden och rundvisningen av petters "hood" sket vi i, det var alldeles för kallt för det. det var ungefär -19 och vi hade varken täckbyxor eller ordentligt med kläder i övrigt. det får bli en annan gång helt enkelt.

nä nu ska jag gå ner och dricka kaffe hade jag tänkt.
ikväll får jag besök i min lilla lägga av marina!! yay. premiärvsning för henne.

ajöken möken

Inga kommentarer: