tisdag 10 februari 2009


Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

1. Jag måste väl ta upp den värsta av ovanor jag har- rökningen. Jag röker inte mycket eller ofta. Men det är ett mörkt moln som alltid ligger ovanför mig. Jag har försökt och har än inte gett upp hoppet om att jag en dag ska vara rökfri!

2. Jag är oerhört trött av mig. Sover gärna mycket, ofta och länge. Kan vara ganska jobbigt.

3. Jag gör allt i en speciell ordning när jag duschar, borstar tänderna, städar, bäddar sängen eller vad det nu må vara. Kanske en lite mild form av OCD.

4. Ofta säger jag saker väldigt hastigt, utan att riktigt tänka efter vad jag egentligen säger. Vilket kan ha sårat många. Men jag är bara väldigt ärlig som person. På gott och ont, självfallet.

5. Jag avskyr skräckfilmer. Det är det värsta jag vet. Jag grät när jag såg The Ring. Det är väl ungefär den hemskaste filmen jag sett. Jo, The Eye var ganska läbbig den också.

6. Jag är väldigt impulsiv. Gör mycket utan att ta en tankeställare (som t.ex på 4:an). Men också mindre projekt tar jag mig an utan att blinka. Detta har resulterat i diverse ofärdiga projekt. Ett tecken på ADHD säger vissa, men jag säger bara att jag tröttnar väldigt snabbt.

7. .. till följd av min impulsivitet så är jag väldigt rastlös och otålig. (Ännu ett tecken på ADHD kanske?) Saker ska inte ta för länge och det ska inte vara för avancerat (därför är jag värdelös när det kommer till matlagning...).

8. Jag är oerhört känslosam. Minsta lilla kan få mig förbannad, men även få mig att börja gråta floder.

Jag utmanar de som känner sig utmanade!

Inga kommentarer: