fredag 27 februari 2009

not dark yet- but it's getting there

Jag känner mig väldigt ensam. Jag har inget socialt nätverk. Alls. Den enda jag umgås med är Petter, Marina ibland.. ja, Patric och jag går på promenad ibland. Mer än så är det inte. Jag hatar mig själv för att jag är en sådan socialt handikappad varelse.
Jag sitter här och känner mig väldigt ledsen och blottlagd på något sätt.
Jag har gråtit lite sen jag kom hem, bara för jag känner mig så ensam. Som en jävla enstöring. Det är hemskt, patetiskt och väldigt väldigt ensamt.
Sitter här i min lilla etta och.. ja, vad gör jag? Ingenting. Sitter vid datorn. På en fredagkväll. Jag vill träffa folk. Men att gå ut själv är uteslutet av förklarliga anledningar.
Det känns som att jag är fånge här. Fånge i mig själv.

Nu kommer tårarna igen. Fan.

Flytta känns som enda utvägen, komma iväg. Boden är bra på många sätt och för många människor. Men inte för mig. Mitt destruktiva tänkande äter mig inifrån, det tar över hela min person.
Jag är inte en tråkig jävla fet gris som bara sitter hemma. Jag är ju fan inte sån!! Jag gillar människor, jag gillar att festa, fika eller vad det nu må vara. Det här är inte jag! Känner inte igen mig själv.
Helt plötsligt känner jag mig ensammast på hela jävla jorden. Mitt patetiska inre vill anklaga alla andra för att ha övergivit mig, när det egentligen är mitt eget fel.
Jag har isolerat mig själv. Min osäkerhet, mitt dåliga och destruktiva sätt att tänka har gjort att mina vänner drar sig undan. Det är jag övertygad om. Vem vill umgås med en gnällande fet gris egentligen? Fet var väl att ta i kanske, men jag gnäller. En gnällande gris då.
Jag SKÄMS över mig själv. Min sociala kompetens, eller snarare inkompetens. MIG SJÄLV. Jag är en skam. Det är så jag känner. Förstår inte var det gick snett?
Varför är jag så elak mot mig själv?

Varför är jag elak mot andra? Jag har dragit mig undan och ignorerat. Jag är en dum människa, då blir man inte omtyckt eller uppringd för en fika. Nä.
Skyll mig själv.

Jag har fixat nya hyllor till alla böcker i alla fall. Det var väl bra för böckerna antar jag. Jag har ju förfan varit elak mot mina böcker också. Fan vad sämst jag är.

2 kommentarer:

Patric sa...

Jag vet inte om du menar de andra nu, men jag har ju iallafall sagt flera gånger att du ska ringa om du vill hitta på något. Jag har ju också cp-tråkigt. ^^ Så ring O_O *gör en piruett och försvinner*

Lina sa...

Jag har ingen då jag är i Malmö XD DET är riktigt poo. Alltså ingen av "mina" kompisar, får bara låna Patriks o det är inte lika kul. Längtar till Boden så jag får träffa dig, Patric o Hannah. ;D Mehe~ Men men, jag har ju valt det själv :(

Önskar jag var rik o hade råd med hus så jag kunde flytta upp :O *drömmer mig bort* :D Oj vad jag skriver. Dags för mig att sluta tänka o hoppa i säng, annars blir jag nog bara ledsen då jag saknar er i Boden så mkt.