fredag 20 februari 2009

inatt sov jag hemma. (som i hemma-hemma)kan väl inte säga att jag har sovit alltför bra, jag började nojja om att det hade börjat brinna här i lägenheten och att alla mina grejjer skulle vara borta. nalleboban! jag låg och snurrade, hade lite ångest för den där potentiella branden och somnade inte först tre-halv fyra. väldigt jobbigt när jag börjar tänka på såna där saker och verkligen inte kan släppa det. vet inte riktigt vad det är jag har fått för mig. just bränder är jag livrädd för. det är väl egentligen ingen som tycker om bränder (ja, pyromaner...), men jag är verkligen skitnojjig. har haft många återkommande drömmar om just bränder. att hela boden brinner, att huset brinner och att elin och fias hus brinner (jo!) .. undrar just vad det betyder? någon som har koll på det här med drömtydning??

jag somnade till slut. sov oroligt fram till ungefär halv sju. gick och drack vatten, men hade sedan oerhört svårt att somna om. funderade faktiskt på att kliva upp då, men det hade blivit en så lång och jobbig dag då så jag låg kvar i sängen. lyckades somna om till halv tio, gick och duschade. åkte hit till lägenheten en sväng, sen hämtade jag patric och vi blåste till luleå! han röjde förvånansvärt lite på h&m (jämfört med hur han BRUKAR röjja) och det jag fick med mig var schampoo, en förlängningssladd och choklad. jo jag köpte ju öl också, men den var ju inte till mig.
åt PIZZA (äntligen!) på matstället. himmelskt gott. mätta som as åkte vi sedan till storheden. patric handlade lite förnödenheter (??) och sedan börnade vi till boden igen.

precis när jag kommit hem fick jag en jävla smärta i bröstet. jo, i hjärttrakten faktiskt! självklart börjar jag hetsa om hjärtattacker och allt möjligt. när sedan domningarna och stickningarna i vänsterarmen kom var jag SÅ nära att ringa 112. petter lugnade mig dock och sa att det kunde bero på att jag fått i mig för mycket socker. (hur kunde han veta att jag pressat choklad och halva godisskålen???)
fast det nu har gått över och det troligen var en slags sockerchock så har jag telefonen här bredvid mig, redo att slå 112. man vet ju aldrig!

imorgon är det lördag och då ska det ses (och hånas!) melodifestival med patric. massa FETT ska intas (får jag inte en hjärtattack idag så får jag det säkert imorn...).

känner mig helt slut i kroppen. blir nog en tidig kväll (yeah right).
ajöken möken

1 kommentar:

Patric sa...

Vi ska fetta, men vi lär fan i mig vara graciösa ändå! (det är iallafall den officiella versionen vi håller oss till!)