tisdag 6 januari 2009

usch vad sjuk jag är. jag höll nästan på att säga "jag är inte den som gnäller", men det är jag ju. jag är gnällarn nr 1 så att jag gnäller över en förkylningen är nog ingenting som någon förvånas över.
jag vaknade imorse och mådde pyton. riktigt ap-dåligt. petter-stackarn fick tåla att jag var grinig och äcklig. man känner ju sig inte riktigt som en pang-pingla när man vaknar näsan fylld med snor och skallen tung som ett bowlningklot. man ser nog inte ut som Dita von Teese heller..
mitt snygga anlete och mitt härliga humör till trots så ville petter komma hit och sova inatt också! min fina älskling! inget skrämmer honom. eller nåja- han var ganska snabb med att komma iväg imorse faktiskt.. men han kommer ju tillbaka, det är väl huvudsaken!

idag har jag inte gjort så mycket alls faktiskt. jag har mest tagit det lugnt- att göra något annat vore ju enbart korkat! har sett på en jättespännande dokumentär på tv4 fakta (of course). eller det var väl mer en dokumentärserie om krimare som arbetade i new york. "en mordrotel i NY" hette det har jag för mig. något liknande. det var jättespännande och det fick mig verkligen att vela ta upp polisdrömarna igen! blev faktiskt sugen på att jobba i new york, hur coolt vore inte det? det kräver en hel del fantasi och kreativitet för att lösa ett mord t.ex. fan så spännande det vore! lite läskigt kanske, det är ju jäääääävligt hög kriminalitet där.. nåväl. det kommer förbli en dröm.. en ganska cool sådan!

nu ska jag se top model 11. undrar just hur bra det kommer vara, jag är ganska skeptisk faktiskt.. tycker det har spårat mest.

sugen på att måla är jag också. får se om jag gör det, kanske inte så roligt när snoret rinner ner och förstör målningen hela tiden. det är ju precis vad som kommer hända..

det var allt för idag. ajöken möken!

1 kommentar:

Anonym sa...

äh, det blir skitsnyggt med lite snor.