onsdag 7 januari 2009

oj vad jag känner mig hurtig! jag och petter klev (på eget initiativ!) upp kring tio idag! vi som brukar ligga och dra oss till åtminstone 2-3 på eftermiddagen! tänk var duktigt. fick jag se det underbart vackra vädret också! det ju som allra vackrast när det är kring -20 grader. fast kyla gör mig egentligen ingenting, bara man klär sig. synd bara att jag aldrig tar mig tid och ork att göra det- så det slutar alltid med att jag fryser häcl/huvud/fötter/händer av mig. SUCK.

jag fick en sådan skaparlust igår också när jag såg linas underbart söta cupcakes örhängen! så jag gick in för att vara superambitiös och göra både halsband, armband och örhängen i cernitlera. men jag är ju en sån person som ibland kan misstänkas lida av adhd- så det blev bara tre pärlor och ett par halvfärdiga örhängen. haha. så typiskt mig. men örhängena blev ändå helt okey, fast man ser att jag började tröttna redan där! nje, jag kommer nog aldrig bli en stor designer inom just den här "pyssla-med-lera"-genren. jag lägger mina förhoppningar till måleriet. när andan kommer på kan jag sitta och måla i timmar! det är som när man spelar instrument eller är ute och joggar- man kommer in i "andra andningen" så allt bara går av sig självt. vips! har tre timmar gått och det känns som att man nyss börjat. det är en riktigt härlig känsla!

nu ska jag ta mig något att äta. magen kurrar efter maaaat...

Inga kommentarer: