måndag 12 januari 2009


oj vad jag känner mig duktig. har städat hela huset idag, inklusive renbäddat i hannes säng! (han är för liten för att förstå att det inte är hälsosamt att sova i en sandlåda...)
nu är det riktigt fint här! morsan var för trött för att märka det när hon kom hem från jobbet, men när jag sa "titta runtomkring så får du se nåt rent" så blev hon glad.

apropå glad så blev maja helt toke-knasig tidigare idag när jag skulle ta in henne.
hon satt ute i trädet (inte som en apa, men i sin lina som sitter fast i trädet..) och jag skulle gå ut med tidningar dit ut. så jag kommer i tofflor, händerna fulla. jag tar bort halsbandet på maja och ska precis hänga upp halsbandet i trädet då jag gör VÄRSTA kalle anka halkningen. ena benet for bakåt och jag tappar balansen, går ner i "friar-position". tidningar i ena handen och halsbandet i andra. haha. jag skriker till och maja blir knäpp. hon hade redan sprungit upp på bron, redo att gå in, men KUTAR som en idiot ner från bron, runt trädet, runt mig och sedan upp på bron igen.
när hon märker att jag tyckte det var ganska skojjigt och garvar lite åt henne, kör klassikern "är du busig maja?!" blir hon ännu mer knäpp och springer runt hela gården som en stålle. hahaha. knäppgök. det är så roligt när hundar får såna där riktiga dampryck och springer så arslet släpar i backen. :D

-

FÅR INTE GLÖMMA: fika med hanna på onsdag. det glömmer jag ALLTID. klockan TOLV. alltså: fika med hanna, onsdag klockan tolv. glöm inte. sådärja.

ja.
det var väl allt jag hade att rapportera just nu.
ajöken möken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, kolla gärna in min webshop på länken nedan:

www.jessi.se/webshop

Ha en bra dag!