måndag 12 januari 2009

all we want to be is lazy

åh. ja.
har bytt gardiner i hela huset idag, bytt dukar och tvättat. nu är julen officiellt ute härifrån. känns skönt faktiskt, jag tröttnar ganska snabbt på alla stjärnor och röda gardiner.
måste dammsuga också, dammråttorna dansar omkring här på golvet. inte trevligt.

helgen har verkligen varit den tråkigaste och jobbigaste på väldigt länge. aldrig har en helg känts så lång.
på fredagen mådde jag riktigt dåligt, hade ångest och min depression kändes verkligen. hade jag haft möjlighet hade jag dragit bort bort bort snabbare än kvickt.
jag var ledsen, kände mig ensam och övergiven. en riktig skitdag alltså.

lördagen var inte mycket bättre.
visserligen fick jag följa med och välja ut en soffa (snygg!). men det var väl det mest spännande som hände den dagen. eller ptja, morsan och farsan kom hem fulla. vilket inte händer varje dag, varje vecka, månad eller ens år. det var väl lite.. spännande.

gårdagen var lite bättre. jag städade, putsade och fejade. det enda som kan få mig på andra tankar just nu känns det som. det är något maniskt över mig när jag städar. jag gör tusen saker på samma gång och far omkring som en virvelvind. är alltid svettig innan allt är över.
på kvällen var jag med martin. det var alltför längesen vi umgicks. vi gjorde det vi alltid gör- skrattade, åt onyttigheter och såg film. men det är som det ska vara.

hade sett framemot att få sova med petter igår, men det blev inte. han har lanat hela helgen och var väl lite slut kan jag tänka mig. jag blev onödigt sur då. somnade i alla fall ganska snabbt så jag låg inte och tjurade hela natten.
imorse när jag vaknade (jo, jag vaknade faktiskt i morse, inte på eftermiddagen! WOW!) hade jag väldigt dåligt samvete. skickade iväg ett "förlåt"-sms till honom.

nu ska jag dammsuga, eventuellt svabba av golvet lite snabbt.

hej hej.

(det har varit 6 plusgrader här idag! fantastiskt!)

Inga kommentarer: