onsdag 10 december 2008

Jag sitter just nu här vid köksbordet och längtar bort. Bort, iväg. Upp upp och iväg liksom.
Vinter, snö, kallt och mörkt. Det känns inte som en kreativ eller konstruktiv miljö att vistas i. Mörkret bryter bara ner mig.
Miljöombyte skulle inte sitta helt fel känner jag.

Igår hade jag världens sämsta dag. Jag hade inte sovit, jag var alltså trött, ledsen, arg och lättirriterad. Det fick min omgivning lida för. Förlåt.
Jag var den gnälligaste människan på jorden. Eller okej, ovanligt gnällig för att vara jag. (Gnäller gör jag nästan ändå hela tiden)
Men det är så att jag har ett sömnbehov som inte kan jämföras med någon annans. 10 timmar och jag är någorlunda nöjd, 12 timmar och jag är utvilad. Nu har jag inte ens fått 6 timmar den senaste månaden. Har jag sovit fler än 6 timmar har jag då vaknat under natten en miljon gånger, så den totala sömn-timme-summan är ändå densamma.

I natt sov jag ändå ganska bra. Somnade relativt snabbt, när jag väl försökte. Jag och Petter låg och pratade halva natten.
Jag vaknade strax efter elva och var ändå relativt pigg. Eller.. jag kände mig inte så där fruktansvärt trött som jag gjort tidigare. Så pigg var väl att ta i.
Vi gick in, åt frukost och sedan kom Martin och Marina förbi en sväng. Roligt att träffa dem igen. Känns som att det var längesen. Halloween var det väl så det är ett tag.

På fredag har vi bestämt, eller det var väl M&M's idé, att vi ska ha en umgängeskväll innan Martin åker hem till Sandviken. Jag, Petter, Marina och Martin ska umgås och ta det lugnt. Jag vet inte om alkohol kommer förekomma, haha, men det kan mycket väl hända.
Ser verkligen framemot det!

Jag och Marina har stora planer på att ha en "vin-snackar-kväll". Bara sitta uppe hela natte, pimpla vin och prata. Lagomt sofistikerat och vuxet, men väldigt trevligt och behövligt. Vi hade ju alltid våra pratstunder på skolan när vi var ute på rasten och rökte. Vi stod där och pratade hur länge som helst om allt och ingenting. Det var de där pauserna som fick mig att orka med skolan faktiskt. Kedjeröka och bara prata.

Ikväll ska jag eventuellt gå till Petter. Vi får se hur sent det blir. Känner mig väldigt trött, så det får absolut inte bli sent.

Nu blir det dusch.
Hej!

Inga kommentarer: