måndag 10 november 2008

Hallå hallå.
Farsan är inlagd på sjukhus, det var oväntat. Jäkligt oväntat faktiskt.
Han stormade in i mitt rum imorse och hämtade bilnyckeln. Jag frågade lite sömnigt vars han skulle, tydligen hade han svarat lite kryptiskt att han skulle till läkaren.
Dock trodde jag, när Petter sa vars han skulle, att det var liksom läkaren på vårdcentralen. Han har ju varit magsjuk i helgen och jag tänkte väl att det var någon konsekvens av det. Men nejdå, han är inlagd på Sunderbyn, de tror att han har blindtarmsinflammation. Oväntat, jävligt oväntat. Blev jäkligt chockad när morsan ringde och berättade.
Det konstiga var att min bil var kvar på uppfarten när jag och Petter kom in, hans arbetskläder låg i hallen och han hade telefonen med sig (men den var avslagen, vilket är ovanligt). Jag blev lite misstänksam faktiskt. Tror att morsan skjutsade honom till sjukhuset, att han hade varit på vårdcentralen först eller nåt.
Nåväl. Som tur är så är det inte något allvarligt, men klart man blir orolig ändå.
Hannes blev jätteledsen när morsan berättade för honom, självklart. Han började gråta och var helt förstörd. Han jämförde det här med mormors hjärnblödning, det är ju inte riktigt samma sak och det berättade jag för honom. Men han tolkar ju saker på sitt sätt ändå. Nu verkar han ändå ha smält det lite grann. Lillen..

Imorgon är det sista gruppträffen på arbetsförmedligen, yes! Dock har jag inte fixat praktikplats än. Men jag får säga att det är på gång helt enkelt. Ljuga fungerar alltid. ;)

Nu ska jag spela the Sims. Jag är beroende.

HEY!

Inga kommentarer: