måndag 22 september 2008

Jag har skrämt upp mig själv nu onödigt mycket genom att titta på olika symptom och diagnoser för vad jag eventuellt kan lida av. Det bör tilläggas, kanske som en varning, att jag är hypokondriker. Inte diagnostiserad hypokondriker, men jag ser mig själv som 'hypokondriker-light'. Jag tycker mig se vissa hypokondri-tendenser i vissa situationer hos mig själv. Hypokondri är bara en av exemplen i Linos Diagnostiseringsskola- jag lider också av OCD (tvångssyndrom), klaustrofobi, coulrofobi och jag tycker mig även se vissa borderline-tendenser. Detta är enligt mig själv såklart. Men som jag alltid säger- JAG HAR ALLTID RÄTT.

Nåväl.
Mina symptom just nu är; magont, huvudvärk, yrsel, överdriven törst (som i sin tur medför överdrivet många toalettbesök) och extrem trötthet.
Detta påverkar allt. Precis allt jag gör. Jag blir asocial, irriterad och främst blir jag själv paranoid och in i det närmsta deprimerad. Vad är det för fel?

Det första jag tog itu med var magsmärtorna. Kan jag vara laktosintollerant? Jag har nu varit utan mjölk i ett par dagar och de allra värsta smärtorna är borta så det KAN vara det. Men alla andra symptom kvarstår.
Jag börjar läsa på Internet och till min fasa inser jag att det kan vara DIABETES. Oh no!
Dock vet jag inte om jag luktar Aceton ur käften, jag har heller inte märkt av någon klåda. Någon kraftig viktökning har jag inte varit med om (snarare viktminskning- men det var också ett sympton! Hjälp..).
Paniken slog mig på en gång och jag började beklaga mig för farsan som kommer med den eminenta kommentaren: "Ja, det är ju inte helt omöjligt. Vi har ju diabetes i släkten". Tack. Det känns mycket bättre, i och med att du sa det stillade du min ångest. Nja.

Nummer två är något så oerhört pinsamt som tjocktarmskatarr!
Där var symptomen trötthet, magont efter måltid (mitt i prick!), huvudvärk, koncentrationssvårigheter och diarré/hård mage (i mitt fall är det senare som är problemet...)
Det som skrämde mig mest var att det inte fanns så mycket forskning kring det- vad som gör att det uppstår. Det enda man kan göra är att ha en varierad kost och dricka mycket vatten i princip. Jahaja. Tack för den. Att "symptomen" kunde hålla i sig allt från ett par månader till ÅR gjorde inte saken bättre.

Imorgon ska jag med Hannes till vårdcentralen, han ska vaccineras inför resan. Han är ju en "high-risk" och väldigt mottaglig för bakterier. Anyway- då tänkte jag boka tid för en genomgående hälsoundersökning. Jag måste verkligen få reda på vad som är felet med mig! Det är nåt som inte står rätt till, det är bara så.

--

Imorgon blir det fest också! Vi ska vara jag, Marojna, Martin och Sweet P hemma hos P. Ska dricka, snacka och ha det allmänt trevligt!
Så jävla risigt att det där jävla mötet på Arbetsförnedringen blev flyttat till onsdag. Egentligen skulle det ha varit imorgon, därför vi planerade in festen då- hade ju blivit perfekt! Så byter dom tidjävel precis då. Förbannat. (Att jag var tvungen att boka om mötet på Soc. som egentligen låg precis då behöver jag inte nämna va?)
Nåja. Jag får se till att masa mig upp halv nio. Se till att käka en ORDENTLIGT fet och stor pizza innan jag går o lägger mig. Då brukar jag inte bli bakis.
Ska bli väldigt trevligt!

Nu ska jag gå på toa.
Diabetikern/tjocktarmskatarrs/borderline/OCD/osv-Lino says BAHBAJ!

1 kommentar:

Anonym sa...

äsch, tror du kan lugna dig. det är ju inga direkt ovanliga symptom du har, utan snarare symptom som likväl kan vara för vad som helst, typ influensa "bara" (bättre än diabetes, right?), eller kanske näringsbrist... fel matintag... eller, ptja, du fattar. vad som helst. behöver inte vara värsta möjliga tänkbara :P