måndag 11 augusti 2008

"Ursäkta avbrottet, men jag har haft så mycket att göra"
Det är en fras (den eller liknande) som förekommer väldigt mycket i "blogg-världen" har jag märkt.
Dock förstår jag inte riktigt grejen med det. Är _DU_ så jäkla viktig? Att läsare bara går och väääntar på den dag du ska uppdatera din blogg. Vad du gjort i helgen, vad du har på dig ("dagens outfit"), vilket vin du druckit, vilka märkesjeans du ska köpa och vad du ätit till frukost? Nej. Skulle inte tro det, va.
Men vad handlar det om egentligen? Handlar det om att _DU_ vill känna dig intressant, att du vill känna att folk faktiskt finner intresse i att se vad du ätit, dagens outfit och hur din bajskorv ser ut? Men är folk verkligen så dumma? JA. JAJAJA!! Självklart vill alla läsa om Blondinbella och hennes jävla MUF. Jag har läst själv, för att se vad hon är för lirare, om bloggen kanske är värd att läsas. Men NEJ. Den är inte värd att läsa eftersom det inte står något intressant what so ever i den. "Idag fixade jag mina naglar, ska köpa Yves Saint Laurent's senaste vårkollektion för femton miljoner.." Jag förstår om östermalmsbrudarna, eller förortsbrudarna, känner stort behov av att läsa av vad som är HOT OR NOT (om det nu är så att BLONDINBELLA är den som har koll på sånt..). Men jag som biter på naglarna, aldrig borstar håret, har aldrig gjort en hårinpackning i hela mitt liv, röker, äter skräpmat och tränar en gång i kvartalet finner inget som helst intresse i hennes blogg.
Att hon glömde blogga mellan klockan 12 och 16 gör mig ingenting. Ingenting alls faktiskt.

Inga kommentarer: