fredag 1 augusti 2008

Sitter och snokar på din bilddagbok. Jag saknar dig väldigt mycket. Usch vad hemskt, varför utsätter jag mig för det här egentligen? Det är fruktansvärt. Det känns precis som om det var igår jag kom fram till dig, du stod där på tågstationen i Motala och väntade på mig. Vips gick en vecka och vi var tvungen att säga hej då på Linköpings tågstation. Jag minns den sista pussen, kramen och det sista vi sa till varandra. Du sa "Hälsa din mamma", "jadå, det ska jag göra" svarade jag utan att riktigt veta vad som hände. Jag var så jävla ledsen, så du förstår inte.
Nu har det gått 8 månader. Jag har tänkt väldigt mycket på dig, kanske inte så mycket på senaste tiden, men du har som alltid funnits där.
När vi var på IKEA, när jag åkte hit ner, när jag var hemma, när jag satt vid datorn, hade på mig en viss tröja ("åh, den här hade jag när jag åkte hem...")..

Jag skulle kunna älta det här hela mitt liv, men det ska jag inte göra. Det är bäst så. För min egen skull.
Ska jag vara helt ärlig så tror jag faktiskt inte att du ägnar mig en endaste tanke. Det känns inte som det, eftersom jag var så jäkla orättvist elak och sur åt dig. Men jag tyckte om dig, Jeppe.
Jag ville inte förstå. Det var vad det handlade om, jag ville inte förstå. Jag ville bara ha dig.
Det är för sent nu, jag ska sluta skriva nu på en gång. Det blir bara jobbigt.

-

Var på stan idag, på Söder. Tittade lite second-hand affärer, hittade dock inte så mycket. En snygg väska.. Men inte något annat. Vi spenderade mestadels av dagen (kändes det som) i en park och softade. Gick förbi Hemköp och köpte lite yoghurt, frukt och Loka.
En jäkligt soft dag faktiskt.

Imorgon är det Pride Paraden och det ser jag framemot! Måste köpa en engångskamera bara. Jag har ju ingen digitalkamera och min mobilkamera duger verkligen inte. Men det blir roligt att få bilderna i handen, jag är fortfarande lite skeptisk till hela digitaliseringen (hittade jag på ett eget ord där?) av hela foto-grejen. Visst, det är smidigt och enkelt med digitalt foto, men det är faktiskt roligare att få hem kort.

Nu ska jag släcka ner och sova. Har fått genuina pensionärs-tider under min vistelse här. Igår klev jag upp halv nio och gick o la mig efter tio.
Idag sov jag lite längre, kring tio någonstans, men ändå. Jämför när jag sov till två-halv tre!
Men det är skönt att få ut något av dagarna och inte bara sova.

Godnatt!

Inga kommentarer: