onsdag 14 maj 2008

Utmaning!

För fem år sedan:
Då var jag 14 år gammal och gick i åttonde klass. (Herregud. Fem år sedan!) Jag umgicks med människor som egentligen inte var bra för mig.
Fast om jag ska tänka tillbaka så kan jag inte säga att jag insåg det då. Jag anade väl att jag inte blev behandlad på ett schysst sätt, men jag ville samtidigt inte vara ensam vilket gjorde mig ganska vilsen som person.
På ett eller annat sätt blev jag alltid sårad och jag ser nu att det verkligen har påverkat mig. Både positivt och negativt såklart.
Fast trots detta så upplever jag ändå det året, 2003, som en lyckat år. Trots att jag alltid blev sårad så trivdes jag ändå ganska bra med tillvaron. Jag hade inte så höga förhoppningar eller förväntningar på någon eller något.
Skolan tog upp nästan all min tid, men det gjorde ingenting, det var ju där alla vänner var. Mina riktiga vänner.

För tre år sedan:
Det var the year of changes. Jag gick ut nian och splittrades från människor jag hållt ihop med sedan dagis. Jag fick mitt första sommarjobb, korttidsboendet på Erikslunds Vårdcentral. Det var väl inget drömjobb direkt, men jag fick min första lön och det var en helt underbar känsla.
Jag började gymnasiet på hösten och kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig trivts riktigt. Varken på linjen eller på hela skolan. Men det kändes som att jag inte hade något val, tiden på Korpen hade gått så snabbt så jag tänkte att tiden på Björknäs skulle gå lika snabbt så jag höll ut. Jag hade även min första fylla den hösten tillsammans med Lina. Det var väldigt lyckat faktiskt, blev ingen klassisk "första fyllan"- utan vi tog det väldigt lugnt.
I det stora hela var det faktiskt ett bra år måste jag säga.

För ett år sedan:
Det känns alldeles för nyligt faktiskt. Jag hade världens dunder-förkylning och gick bara och längtade efter sommaren. Jag hade inget jobb, men det gjorde inte så mycket faktiskt eftersom jag bara ville få SOMMAR. Att sommaren inte blev så fattig ändå var ju kanon!

För tre månader sedan:
Då var det februari. Jag gick och längtade efter en viss person här så jag höll på att storkna.
I största allmänhet var jag ganska ledsen och faktiskt lite deprimerad. Det var vinter, kallt och jag mådde dåligt. Det var ingen härlig tid faktiskt.

Igår:
Hade en jätteskön och slapp dag. Hade sovmorgon till 12:20, men gick upp vid halv nio i syfte att jobba matte- det blev inte mycket av det. Såg mest på Oprah faktiskt..
For till skolan, hade samhälls och for sedan hem. Skulle räkna matte, men det blev inget av det. Jag läste Vecko Revyn istället och slappade. Ritade faktiskt på kvällen och såg såklart på Ugly Betty och Desperate Housewives. Kollade igenom matten som hastigast.
Gick och la mig efter elva, läste igenom Kulturhistoria-häftet och släckte sedan kl. 00:00.

Idag:
Har varit på skolan och skrivit matteprov på morgonen. For hem under håltimman. Sitter just nu och tar det lugnt innan jag ska fara tillbaka till skolan där två prov väntar.
När jag kommer hem ska jag softa, kanske räkna lite matte.

Imorgon:
Då är det torsdag. Relativt lång skoldag. Måste gå igenom det sista i matten. Sen ska jag bara softa. Kanske tar hem samhällsen och tittar igenom.

Om ett år:
Ingen, ingen aning. Förhoppningsvis gör jag något som jag tycker är roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilket roligt koncept att skriva sådär med åren och dagarna! ^^ Kanske gör samma sak en vacker dag! Säger det redan nu så du är beredd på att jag kommer härma dig. XD