söndag 4 maj 2008

du ska inte tro det blir sommar....

Åh herregudars vad varmt det var igår! Så jäkla härligt! Shortsen på för första gången i år och ut på altanen o pressapressapressa! Hur mysigt som helst.
Var nästan 30 grader varmt fram till 6-tiden på kvällen! o.O För bara några veckor sedan blev jag överlycklig bara det var någon enstaka plusgrad.. Tiden går fort.
Apropå att tiden går fort så började jag nu tänka på att jag tar studenten inom en månad. Det känns surrealistiskt, läskigt men framför allt härligt! Äntligen, äntligen, äntligen! Som jag har längtat efter den dagen. Visserligen är den inte här ännu och det kommer säkert bli hektiska veckor. Bara det att jag har tre prov och en redovisning den här veckan ger mig bara ångest. Men skönt när det är över. Inget ger en så själslig (om man nu ska bli sån...) tillfredsställelse som att ha genomlidit en hård, stressig och krävande vecka. Man är alldeles utmattad men ändå så lättad att det är över.
Back to reality; tre prov och en redovisning.
1. Jag måste plugga matte. (Prov på tisdag och torsdag.)
2. Plugga filosofi (prov på torsdag- inte så svårt, men måste göras).
3. Måste se "Pride and prejudice" samt skriva en recension (palla läsa en bok på fem dagar..)
4. Måste skriva en kort snutt om Jane Austen (för att återknyta till ovanstående punkt) till fredag.
5. JAG MÅSTE TA TAG I DESSA SAKER for fuuuuck saaake.

Inga kommentarer: