måndag 31 mars 2008

We don't celebrate sundays

fyfan vilken söndag. inte nog med att den är en timma kortare (klockan skall ju ställas fram idag..) och att jag sov till halv tolv, jag har dessutom varit tvungen att tvätta. fyfan vad tråkigt det är. finns inget värre. tvättade åtta bh:ar, handtvätt. det är det onödigaste som finns (näst efter att borsta tänderna.). tänk; en kvart av mitt liv, helt bortslösat på något så tråkigt som att tvätta!
att jag sedan också var tvungen att köra en laddning med sängkläder gjorde det inte mycket bättre heller. fyfan, där gick YTTERLIGARE en timma av den här dagen, nu är klockan tio över fyra och snart är dagen slut.
jag hann i alla fall gå på en härlig och hurtig promenad med maja i alla fall. gick runt stan, så hon får träna att vara bland folk. hon har ju blivit så jävla knäpp nu på senaste tiden, jag vet inte vad det är. kanske hon är lite understimulerad, men det är väl bra. desto större anledning för mig att ta henne på en promenad. vi ska bli FIT hon och jag. jag och maja!

imorgon börjar skolan och det känns ju inget annat än bara sämst! dock kan jag trösta mig med att jag har haft ett långt och härligt påsklov. längesedan en vecka har känts så lång. jag har verkligen fått mycket gjort känns det som. klivit upp i human tid och hållt igång rätt mycket.

nu sitter jag och väntar på mat.
ikväll blir det bara att ta det lugnt. lugnet innan stormen, likzom. kanske jag ser den där sweeney todd nu, har ju tänkt göra det hela helgen. darn it!

na, nu ska jag göra annat.
cya latah aligatah!

Inga kommentarer: