måndag 31 mars 2008

ställa frågor om sanningen

jag vet inte egentligen vad jag ska skriva. klockan är snart två. borde jag inte sova? självklart. men kan jag sova? nej.
jag vet att jag kommer ligga och snurra i all evighet, ångesten kommer krypande. tankarna väcks till liv. de där tankarna som man helst vill vara utan en söndagkväll. särskilt när man vet att det är skola dagen efter.
tankarna håller en vaken, man tänker och tänker. kanske gråter lite, bara för att man aldrig kommer fram till något. det känns hopplöst.
allt som kommer upp i skallen är varför? varför? varför?
ligger och snurrar, tänker tillbaka. alltid tillbaka. varför aldrig framåt?
alltid bakåt. "tänk vad underbart". "åh, vad roligt det var". "åh vad jag vill tillbaka", "tänk när allt var bra".
aldrig kommer framtiden, när kommer framtiden? när tittar man framåt?

Inga kommentarer: