onsdag 5 mars 2008

as the cold rain falls

Ja, idag har jag bara slappat. Legat på soffan och mått ganska risigt (men dock bättre än igår).
Har varit ledsen, haft ångest och känt mig som världens mest miserabla och misslyckade människa.
Låg vaken igår till efter tre och bara tänkte. Tänkte på mitt liv. Var gick det snett? När kommer det bli bättre? När vänder allt?
Jag hade ångest över mitt misslyckande. Mitt oerhörda misslyckande som människa. Jag har inget jobb, skolan går åt helvete, mitt liv går åt helvete. Jag vet inte vars jag ska ta vägen.
När torkar tårarna? När försvinner den där tryckande känslan jag har i mitt bröst? När blir själen ren från de orena och dumma tankarna? När kommer lyckan för hundar som oss?
Känns ganska patetiskt att jag bara gnäller. Gnäller över min situation. Situation Lino.
Det borde vara ett uttryck egentligen. Här kommer en fullständig förklaring av uttrycket situation Lino - person som känner ständig ångest, känsla av maktlöshet inför livet. Det var en bra förklaring tycker jag. Det passade bra. Nytt uttryck. Nämner jag någon gång Situation Lino så fattar ni. Jag mår SKIT. All right?

Just nu; SITUATION LINO.

Adjö.
Fed up with all that LSD.
Need more sleep than coke or methamphetamines.
Late nights with warm, warm whiskey.
I guess the good times they were all just killing me.
Got dirt, got air, got water and I know you can carry on.
The good times are killing me.

Inga kommentarer: