torsdag 21 februari 2008

All along the watchtower

Torsdag idag. Jaha ja. Så har den veckan gått.
Jag har varit hemma hela veckan och hostat lungorna ur mig.
Blir inte hostan bättre tills nästa vecka så tror jag att jag ska fara till Vårdcentralen och titta upp det. Hypokondriker som jag är så får jag ju för mig att jag har TBC, kol och allt möjligt.
Men jag ska halsa te nu tills jag går och lägger mig, kanske jag tar mod till mig och dricker sånt där äckligt jävla honungsvatten också. Mjush! Men bara det blir bättre.. Vad jag INTE ska göra är att gurgla whiskey, FYFAN. Äckligaste någonsin, hjälpte gjorde det inte heller. Fy donken!
Nej, jag får väl i värsta fall dricka varm mjölk och sätta i såna där Eucalyptus-piller. ><

.. som om min hosta inte är det värsta så kommer jag inte fara till Sthlm heller, därmed inte heller få träffa Puffin ;( Nåja, den som väntar på nåt gott.. ni vet?

Nu ska jag dricka upp min första kopp te för idag och fortsätta titta på Ellen DeGeneres (känner mig som en gamling, tittar på talkshows such as Ellen DeGeneres och Oprah...)

ciao!

1 kommentar:

mimmsaan sa...

du borde äta enchinagard, det är jätte bra mot förkylningar. Eller man ska egentligen äta det innan förkylningen bryter ut, men bättre sent än aldrig :) mucoangin är bra mot halsont.. och bisolvon mot hostan! HAHA, ojoj vad jag vet ;) kryya på dig!