måndag 2 januari 2012

2011- year of changes

jag tänkte försöka ge mig i kast med att summera 2011. det har varit ett väldigt konstigt år på många sätt. samtidigt ett oerhört spännande, roligt, utmanande & på ett litet hörn skitjobbigt år.
det började med januari, som alla andra år. inget märkvärdigt alls egentligen. annat än att jag och patric återupptog kontakten igen efter en tids "time-out". jag tog det lugnt. hängde med vänner. fyllde år, firade det själv för att sedan bli bjuden på middag hos elin & robin. lugnt & skönt.
jag slutade på lönekontoret, där jag varit i nästan 2 år. trivts som fisken i vattnet men var samtidigt redo för nya utmaningar! jag stannade kvar inom försvarsmakten och hamnade på upphandlingsenheten. nya, spännande utmaningar väntade och jag var mer taggad än någonsin för att ta tag i min karriär! det gick väl en vecka och sen fick jag ett väldigt jobbigt telefonsamtal från en person som står mig nära. min bästa kompis (tillika ex) hade dött. jag visste varken ut eller in och där ett tag var jag verkligen helt knäckt. hade väldigt svårt att acceptera detta. begravningen kom och tiden gick. jag lärde känna sara och vi kom att bli nära vänner. jag levde loppan.
lärde känna anna & company där i maj någon gång. festerna avlöste varandra under hela sommaren. vi körde som om morgondagen inte existerade. hoppade fallskärm, raggade, festade och hade the time of my life. festade vi inte så hade vi annat för oss. jag hade semester i totalt två veckor under sommaren, första veckan spenderade jag i princip med sara. vi solade, badade, raggade med bilen, myste, gjorde bus och hängde på bränna. andra veckan spenderade jag med familjen i husvagnen. kände ett behov av att polymasa i tofflor o smutsigt hår. träffade släkten; mostrar, kusiner, morfar, laila...

sommaren började närma sig sitt slut och likaså gjorde jag. helt slut, trött på raggande, trött på idioter men fortfarande ett sug av fest, flärd & tokigheter. så vi fortsatte! så kom farmen-kvällen. 13e augusti. när allt vändes upp och ner för mig.
jag träffade magnus. den personen som kom att förändra hela mig, till det bättre.
det tog ett tag innan jag insåg detta och jag gick länge och trodde att detta skulle skita sig precis som allting annat gjort. jag blev lite dum i huvet (som man oftast blir) och gick igenom en hyffsat jobbig tid ett tag. "vad PÅGÅR?!"
i samma veva åkte jag och anna till grekland, kreta. en helt otroligt rolig resa! vi solade, badade, åkte på utflykter & festade i princip varje kväll på den lokala rockbaren. en otroligt rolig resa, men den genomsyrades såklart av en totalt hemlängtan efter min älskling.
hösten har präglats av mina nära relationer. utöver en hel del funderingar och förvirringar kring mig själv som person. detta arbetar jag fortfarande med. men jag går in i 2012 med ett lugn som jag aldrig tidigare haft. allt kommer lösa sig. hannes mår bra efter ett år av komplikationer, operationer, frustration och otaliga läkarbesök. jag har mina vänner. jag har magnus.
jag är väldigt lycklig. äntligen. efter år av frustration över livet, funderingar huruvida det är värt ett försök eller inte, så känner jag nu ett lugn. ett lugn som jag hoppas kommer bli starkare och tydligare över åren. de senaste tre-fyra åren har verkligen varit år av förändring till det bättre. jag hoppas det fortsätter så. jag skall göra mitt yttersta.
några nyårslöften har jag inte, det känns bara bortkastat. men ett löfte till mig själv: ta ingen skit.
väldigt enkelt, men väldigt effektfullt.

hej och välkommen 2012! be gentle.

1 kommentar:

Patric sa...

Ja 2011 var verkligen omtumlande, men det är nog helt klart en bra förberedelse inför ett awesome 2012! :D