onsdag 28 december 2011

skönt att börja arbetsveckan (kortvecka förvisso) med att försova sig.... strålande tider.
var uppe alldeles för sent igår och såg schindler's list som jag av någon outgrundlig anledning aldrig har sett. märkligt som fan eftersom vad jag kan påminna mig om, har blivit påmind om denna säkert 15 ggr under hela skoltiden. måste ha missat varenda "tvångs-tittning" både under högstadiet och gymnasiet... rätt trist eftersom den där filmen hade kunnat generera en hel del intressanta diskussioner. en del rätt hetsiga också om jag känner mig själv rätt. såklart var den helt fantastisk. jättebra. hemsk, givetvis, men annorlunda och bra!
klockan var efter tolv innan den var slut (lång så förbenat) och sen skulle gaddarna borstas, plockas undan, kvällsciggen, kittlas, magnus skulle surfa efter bilar, motorcyklar o allt möjligt innan lampan släcktes.

vaknade av väckarklockan, men stängde såklart av båda larmen. bäddat för att jag skulle sova till 10... men vaknade SOM TUR VAR kvart i åtta. bleh!! måste sitta hur länge som helst idag. inte så kul. ja ja ja.

idag ska jag träffa wera efter jobbet, som jag inte träffat på närmare ett år skulle jag tro. fy vad tiden går. men ska bli riktigt skoj! vi umgicks ju riktigt mkt under gymnasiet och sen uppehåll och sen flyttade hon till uppsala. det är ju ändå tur att hon har familjen kvar här uppe så hon kommer upp ibland iaf!

ne, nu ska jag försöka fokusera. försööööka. kommer gå segt känner jag.
funderar baskemig på fys idag. vore himmelskt.

ajöken möken

1 kommentar:

Lina sa...

När sågs vi sist? :P Typ.. i höstas?