onsdag 28 september 2011

[delete]

[hade skrivit världens bittraste inlägg men jag ångrade mig. varför? eftersom jag egentligen är världens lyckligaste tjej. synd att jag inte får visa det bara.]

istället för att gnälla så gör jag så här. skriver ner allt jag är tacksam över:

- familjen.
även om dom kan reta gallfeber på mig och jag inte har träffat dom på länge nu så är dom ändå min familj. som jag sa till [] "jag kan inte leva med dom, men jag kan inte heller leva utan dom".
de är min trygga punkt i livet och oavsett vad som händer så är det alltid till mamma o pappa jag vänder mig när allt vänds upp och ner. det är dit jag åker när killar är svin, när vännerna sviker, när jobbet är skit eller bara för att jag saknar dom.

-vännerna.
vad skulle jag göra utan dom? finns de jag inte träffar så ofta och de jag träffar daglidags. de betyder alla lika mycket och jag uppskattar allihopa precis lika mycket. trist att vissa flyttat (elin, ta åt dig) och därmed inte träffar så ofta. vissa vars schema helt enkelt inte passar ihop med mitt (sara, ta åt dig). men vad som än händer så finns jag för dom och jag tror och hoppas att de finns där för mig.

-jobbet.
även om jobbet är skit, pest och pina just nu (det hade det varit oavsett vilket jobb jag haft) så är jag så otroligt tacksam, glad och stolt över det jobbet jag har. jag måste bara bli bättre på att uppskatta det. det är inte alla som haft lika tur som jag. världens bästa chef, arbetskamrater och får surra med roliga människor många dagar i veckan. varierande, utmanande och intressant jobb. lär mig hela tiden nya grejer.
som sagt; är inne i en svacka nu, men det vänder nog snart. är trots allt glad ändå att jag har jobb.

- x.
tacksam. lycklig. glad. förälskad.

så där ja. känns redan bättre. fortfarande ont i halsen. så ska nog knalla hemåt och sen cykla till vårdcentralen. så jag inte har halsfluss. vore inte så kul.

ajöken möken

Inga kommentarer: