måndag 8 augusti 2011

ÅH

Alltså min måndag kändes ganska grå och trist, fram tills jag läste detta på Aftonbladet.se: läs.
De skriver bl.a "Lilla Minhajs beniga kropp var för bara en dryg vecka sedan för svag för att ens kunna gråta och hans torra skinn skrynklade sig under hans mammas fingrar." vidare skriver de "Minhaj väger idag mer än 3,8 kilogram, vilket fortfarande är mycket lägre än vad en normal sjumånaders baby borde väga. Men det är en enorm förbättring från de 3,2 kilogram som han vägde när han först kom till flyktinglägrets fältsjukhus."
ÅHH får ni inte bara tårar i ögonen när ni ser den lilla skorven? Man tycker sig förnimma lite livsglädje i ögonen. Fan. Tänk att det finns barn med sån viljekraft och någonstans bakom all svält har livsglädjen kvar. Det är helt otroligt vilken styrka som finns bakom de där små späda och beniga kropparna.

Ah, nä det var goda nyheter måste jag säga.
Annars känns det som vilken måndag som helst och till råga på allt så regnar det. Fast vad gör väl det? Rätt skönt ändå. Då sitter jag inte med den där stressen att jag vill "uuut uuut uuut".

Nej men om jag ska ta en cigg och sen trycka iväg lite beställningar. Det verkar ha trillat in några kundvagnar så nu har vi att göra. Det är väl bra.
Synd bara nu när jag kommit igång med bloggningen ;)

Ja ja ja.
Ajöken möken!

Inga kommentarer: