onsdag 3 augusti 2011

Afrika

Fy fan vilka vidriga bilder Aftonbladet har lagt upp i reportaget om den allt mer utspridda svälten i Afrikas horn.
Jag måste säga att jag är stoltare än någonsin att vara månadsgivare till Läkare utan gränser.
Det hela började med att jag fick hem ett brev med bifogat inbetalningskort, fritt att själv sätta in valfritt belopp. Jag kunde inte slänga detta eftersom jag visste att karman skulle ta mig men också att mitt samvete skulle gnagas av detta. Så jag skänkte 50 kr. En tid senare ringde de från Läkare utan gränser och frågade ifall jag ville fortsätta vara månadsgivare. "Givetvis!" svarade jag "...men lägg det på 100 kr". Gladare människa på andra sidan tråden får man leta efter.
Sedan dess har jag fått hem information och broschyrer löpande om hur pengarna fördelas och vad som görs med våra bidrag. Toppnebra!
Jag måste säga att de där 100 kronorna är de pengar som jag med gott samvete kan släppa från mitt konto.
Jag hoppas många andra gör samma sak.

Ville bara säga det.

-

Strax är det dags för lunch med mina tjejer! Så kul att träffa dom igen och höra vad de haft för sig under sommaren!

Ajöken möken

1 kommentar:

Filippa, Läkare Utan gränser sa...

Hej!

Jättekul att läsa att du är stolt över att vara månadsgivare till oss.

Det är ju tack vare att människor som du väljer att ge varje månad som vi har kunnat vara på plats på Afrikas horn sedan länge, och inte vänta utan agera direkt nu när svältkatastrofen härjar.

Tack!


Filippa
Läkare Utan Gränser