fredag 29 juli 2011

Don't underestimate the things that I will do

Ja, jävlar i helvetes satan. (Tourettes)

Igår. Ja. Var ska jag börja. Vad ska jag. Jag gjorde ingenting speciellt igår. Jag var på Fagge. Det är fan ett under alltså ska jag säga att jag fortfarande känner "Men om jag inte ska åka till Fagge en sväng?" efter att ha varit med dom 24/7 den senaste veckan. Konstigt. Annars brukar vi slå ihjäl varandra efter ett par timmar. Nåja. Saker kan väl förändras gissar jag.
Dock vill jag inte gambla så jag stannar nog hemma ikväll. Känner att idag kanske är dagen då det exploderar på riktigt. Riktigt ordentligt. Så ja. Nae. Men jag stannar nog hemma och läser lite läskig bok istället.
Håller på med John Ajvide-Lindqvist's Lilla Stjärna. Den är inte läskig som t.ex Hanteringen av odöda eller Låt den rätte komma in, men den är ändå obehaglig och han har det där genialiska skrivandet som jag önskar så bittert att jag hade. Jag och morsan pratade om det där för ett tag sedan; det är synd att Ajvide-Lindqvist håller sig inom en så begränsad genre (skräck/thriller), på så vis tar inte så många del av hans genialiska skrivande. Alltså, det kan låta överdrivet men han är så in i helskotta bra. Faktiskt en av de bättre nutida författarna.
Så läs hans böcker säger ju jag. Så bra.

Ja. Igår vinkade jag av min moster och mina två gullekusiner på tåget ner mot Sthlm. Jag ville så gärna sätta mig med dom. Hade ju faktiskt tandborsten och plånboken med mig (vad mer behöver man?). Så vad stoppade mig? Egentligen? Ptja. Fallskärmshoppningen imorgon möjligen. Om det blir av, börjar bli lite så där "Kommer säkert blåsa orkan" men vi ställer in oss på att det blir av! Fan så spännande :D

Mnae, känner mig lite låg idag. Jag gör faktiskt det. Ska trycka lite bågar och sätta mig på ballen o hoppas på sol.
Då löser det sig säkert. Annars får jag väl gå på stan eller nåt sånt. Det löser sig. Jag har ju ingenting att deppa över, eller ja om man börjar leta och gräva så hittar man säkert nånting att vara kaputt över. Det orkar jag inte. Så jag vevar med armarna och säger "Hell to the no".

Ja men det blir ju bra.

Ajöken möken

Inga kommentarer: