torsdag 12 maj 2011

Gnargh

Alltså jag är så stressad. Jag stressar över pengarna som inte verkar räcka till. Hur jag än gör.
Jag har fört över majoriteten av min lön till sparkontot för i sommar, vilket inte ens skulle räcka till bensinen om vår ursprungsplan skulle gå i lås (vilket den inte verkar göra nu).
Min lön har varit piss för jag blev såklart sjuk och var hemma från jobbet i två (!!) veckor= ingen fet lön den här månaden heller.
Nu fick jag en påminnelse från Bredbandsbolaget för de inte hade fått mina pengar och tillhörande påminnelseavgift på 50:-. En sån där totalt jävla onödig grej eftersom jag fan betalade den i tid men det hade blivit nåt krupp.
Sen ska jag köpa min jävla telefon för över 4 lök. Jahapp, där försvann besparingarna från lönen.
Alltså jag blir så jävla less och irriterad.

Men jag vet att jag inte ska gnälla eftersom jag ändå klarar mig. Men det är då FAN att pengarna tar slut. JAG VET att jag kanske ska tagga ner på festandet, men det är fan inte det som SUGER iväg med pengar. Det är allt runtomkring. Vettefan vad jag lägger pengarna på egentligen. Cigg. Ja. Men jag har skurit ner så nu snittar jag på ett paket/vecka ungefär. Jävligt strongt om ni frågar mig. Äter sällan ute. Äter inte så mycket godis längre (inte om man jämför med förut) och LIK FÖRBANNAT tar pengarna slut. Seriöst. Blir så jävla less. Varför jobbar jag egentligen?! Kuk.

-

Ja ja ja. Så var det med det.
Nu ska jag göra middag och sen ta en promenad. FÖR DET ÄR JU GRATIS IAF.

Inga kommentarer: