tisdag 26 april 2011

Schnyygg

Första arbetsdagen efter en tids ledighet. Det var väl okej men inte mycket mer än så. Mina arbetskamrater är typ de bästa arbetskamraterna man kan ha. Det är de som får en att orka med när arbetsuppgifterna känns alltför tunga. Har dock haft fullt upp hela dagen idag= hela dagen bara försvann. Hur skönt som helst att slippa sitta o rulla tummarna. Det har präglat de senaste veckorna känns det som. Upphandlingar hit och dit. Men nu verkar de ha vaknat till där ute på förbandet så idag var det full rulle. Hade även ett möte med underbara Annika från Proffice. Hur fin och härlig människa som helst. Vi kom inte fram till så mycket mer än det jag redan vet. Känns tungt, men det är bara att vara glad att jag har jobbet kvar ett tag till iaf.

Idag väntar tvätt i stora lass. Fy fan vilken ångest. Jag orkar inte. Har haft kläder lite varstans i läggan och nu blev jag less på högarna och tog det mesta o slängde i tvättkorgen (läs: tvättpåsen) så ja, jag får väl skylla mig själv lite grann så där. Skönt att maskinerna gör värsta jobbet. Jag behöver ju bara hänga och vika. Ser man det så så var det helt plötsligt inte så jävla jobbigt egentligen. Det är manglingen av sängkläder som jag drar mig för. Ja, jag måste mangla. Annars är det inte samma sak. Once you go mangling, you never go back.

Sen ska jag väl lyckas trycka in en promenad med delar av vårt bowlingkorplag också. Jepp. Efter succen igår så har vi beslutat att Hönsgården entrar bowlingkulturen och satsar stenhårt på en karriär. Dock tror jag att Elin är den enda som kommer ta sig någonstans. Rätt jävla kickass på det där med bowling. Men vi andra tillför väl alltid något. Om inte annat heja på Tuppen som var en riktig hejjare! Jag kan ju alltid dricka bärtz. Det gick ju bra i alla fulla fall.

Nä nu ska jag baskemig värma tacosen som jag o Sara unnade oss igår. Tack o lov blev det kvar lite. Om inte annat finns det nachos o guacamole kvar, alla vet att ostbågar och nachos dippade i guacamole nog är mina stora kärlekar i livet. I matväg åtminstone. Om man nu kan räkna det till mat....

Nae. Här blir ingen mat gjord.

Ajöken möken

Inga kommentarer: