torsdag 3 februari 2011

Det är så logiskt; alla fattar utom du....

HERREGUUUD så trött jag är i skallen... Började i tisdags på mitt nya jobb på Upphandlingsenheten. FY FAN vad jag trivs bra. Det är HELT underbara människor. Det är fan otroligt hur jag kunde gå från en underbar arbetsplats till en annan.
Arbetsuppgifterna kämpar jag fortfarande med, det är mycket regler och lagar att nöta in i skallen. Men det verkar superroligt och som sagt så trivs jag redan som fisken i vattnet. Det känns så jävla bra och jag ska verkligen göra mitt yttersta för att få stanna kvar längre. När jag var på intervju så var tjänsten ett år, men nu fick jag veta att den bara är till sista juni till att börja med. Jag ska göra mig oumbärlig och se till att få stanna kvar lite längre. Men inom Försvarsmakten så vet man aldrig vad som händer, det är onekligen jävligt mycket som händer nu.

Ja. Fan. Så var jag igång då. Mer eller mindre iaf. Just i veckan har det varit mycket genomgång och plugga in regler. Jag har inte tillgång till PRIO (nope, jag kom inte undan....) ännu så jag sitter mest och läser det teoretiska. Har fått testa slänga iväg någon beställning och själva det i sig är inte så svårt. Men det är mycket runtomkring som skall hållas reda på och det är allt det som är det svåra. Men det handlar bara om att nöta in allt. Det brukar jag vara bra på så det är nog inga problem :) Har så bra kollegor så det torde inte vara några konstigheter ;)

Imorgon är det fredag; ÄNTLIGEN. Känns som att jag har jobbat tre veckor i sträck utan vila. Så slut är jag i skallen så det är skönt att det är fredag imorgon :) Då ska jag, Sussie och Linda ut o käka. Det blir trevligt. Sen vankas fredagsmys hos Elin och Robin som alla andra fredagar :) Hur mysigt som helst.

Nu ska jag fortsätta mitt Sex and the City-maraton och gosa ner mig under filten på soffan.

Hoppas allt är bra med er, här är det great!

Ajöken möken

1 kommentar:

http://www.lucha.blogg.se/ sa...

åh vad kul att läsa att du trivs på ny jobbet !=) är så himla viktigt med bra arb kamrater!