söndag 20 februari 2011

8e bilden: En person som du saknar.

Den här bilden är tagen strax efter att jag och Petter träffats. Vi gjorde oss ordning för att åka till Luleå för att se Magnus Betnér och missminner jag mig inte helt och hållet så var det dagen efter Halloween.

Lille Pellejöns.







Annars då?
Jo då. Helgen har varit bra.
I fredags slutade jag kring 15 efter att ha garvat läppen åt mig åt mina kollegor.
Väntade in Lina & Patrik som kom kring 17 och vi käkade tacos. Riktigt trevligt. Sen skulle Patrik iväg så då blev det bara jag och Lina. Vi såg på Linas kvällsbok och pratade en himla massa. Det var riktigt trevligt. Gick o la mig kring 12. HELT färdig.

I går vaknade jag kring 9 (!) och klev upp då också. Drack mitt morronkaffe och promenerade sedan till Fagge.
Petters dödsannons var i NSD'n och Gud vad fin den var. Men det är fortfarande overkligt. Jag fattar det inte. Hur mycket folk än kommer säga det eller hur mycket jag än kommer tänka på det själv så kommer jag nog aldrig förstå att min fina Fussi inte är med oss.
Det är konstigt, fel och så jävla konstigt. Jag lade märke till att de satt "vår" dag som dödsdag. Det var väldigt fint. Den 9e var vårt datum varje månad. Så det kommer bli lätt att komma ihåg.

Jo, sen igår gick jag till Lina och tittade på Melodifestivalen med henne och Patric. Det var riktigt trevligt. Vi spelade TP också. Patric vann. Fast jag hävdar att jag vann för jag fick alla tårtbitar först och hamnade i mitten först. Men det var så jävla svåra frågor... helt sjukt. Författare som man aldrig ens hört talas om, morsan hade garanterat klarat dom. Men jag gjorde det inte, eller jo till slut. Men då var det för sent... Haha.

Gick hem kring halv tolv och bäddade bara rent i sängen, sen gick jag och la mig på en gång. Så himla skönt. Somnade rätt direkt.
Vaknade ganska nyss så idag fick jag sova ut. Så himla skönt.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och funderar på en härlig promenad. Senare idag ska jag på middag hos Zara o Chrille. Ska bli trevlans :)

Hoppas allt är bra med er, här äre ok.

Ajöken möken

1 kommentar:

Lina sa...

Dödsannonsen var riktigt fin måste jag säga!