torsdag 27 januari 2011

OBFK

Här kommer en snabb uppdatering på vad som varit i veckan. Min telefon kom ju i tisdags och sen dess har jag varit helt uppslukad av den och sen har jag faktiskt jobbat en hel del (därav bilden på kalendern här till vänster).
Jag har varit och storhandlat med Elin igår på ICA Maxi. Drygt 1700 spänn. Men nu har jag mat tills jag går under och det är så jäkla skönt. Det är så mycket billigare att göra en mastodonthandling en gång i månaden/en gång varannan månad istället för att småhandla. Det är faktiskt helt sant. När jag gått till Korren för att "bara köpa mjölk" så har jag ofta kommit därifrån med både choklad, Cola och Aftonbladet. "Många bäckar små" som man brukar säga och hips vips blir det en jäkla utgift helt plötsligt.
Nej så det är skönt att ha gjort bort det. Finns det någon skönare känsla än att ha kyl & frys fullproppade med mat?! Det känns så himla lyxigt :)

Vad som inte känns lika lyxigt är att min sista dag på Löne är imorgon... det suger rent ut sagt. Jag vet en som kommer gråta en himla massa. Det är jag det. Men jag ser ändå framemot att få komma iväg till en annan arbetsplats och lära känna nya människor och få nya arbetsuppgifter såklart. Så det är lite mixade känslor här framför skärmen. Kommer sakna mina kollegor och inte minst mina grabbar på förbanden! Jag tror inte någon har trevligare pojkar än jag! I måndags fick jag ett sånt fint mail från en kille på Hkp "Synd att vi blir av med dig, du har varit den bästa lönehandläggare någonsin" och sen har jag fått lyckoönskningar från olika håll. "Hur ska vi klara oss nu då?" fick jag höra idag. Så himla gulliga dom är. De kommer jag verkligen sakna! Helt otroligt fina grabbar.
Nåja, kanske korsas våra vägar igen eftersom jag stannar kvar inom FM :)

Annars då?
Mnje, jag jobbar o sliter. Igår var Kenny förbi en sväng. Såg film, surrade lite. Så jävla härlig människa. Saknat honom som fan när han varit borta o jobbat... Skönt att han e hemma igen :)
Huäh, har ätit ute varje dag den här veckan utom måndag. I tisdags var vi på Ekonomiredovisningen och käkade lunch+hade facklig information. Igår käkade vi på Panelen med FMLOG-brudarna (tack för lunchen tjejor!) och idag var jag, Pernilla, Linda och Sussie och käkade på den underbara thairestaurangen på Pumptorget. Så jävla god lunchbuffé, helt galet.
Imorgon väntas lunch med Proffice-gänget. Fy fan vad jag kommer sakna alla. Jag inser det nu mer och mer. Fan så hemskt. Som tur är så sitter vi inte långt ifrån varandra så det kanske går bra ändå, jag hoppas jag får ta del av deras fredagsfräckisar via mailen ändå ;) Haha.

Houff.... nu ska jag ladda igång SATC här och trycka lite ostbågar. Imorgon vankas fredagsmys hos Elin & Robin, det var ett tag sen nu!
Sen ska jag åka slalom på lördag med Sussie! Vi ska till Storklinten och fan vad längesen jag var där. Ska bli kanonroligt! :))

Nä. Nu trycker jag på PLAY.

Hoppas allt är bra med er, här är det riktigt bra.

Ajöken möken.

(Psst. Min Twitter, för att inte glömma FB, uppdateras nog lite oftare än vad jag uppdaterar här)

Inga kommentarer: