måndag 24 januari 2011

Det där med matlagning

Jag har bestämt mig för att bli seriös med det här med matlagning för egentligen tycker jag ju faktiskt om att laga mat. Bara det att det är himla tråkigt att bara laga till sig själv, men det får bli ändring nu för jag vill lära mig nya recept och prova nya saker!

Så jag har gnuggat geniknölarna, tittat på Internet och nu ska jag hugga in i vår gamla kokbok från högstadiet. Den är helt makalöst bra. Jag hittar allt där i. Om det så är konsumentkunskap, hur man gör bechámelsås (vilket jag lärt mig nu faktiskt!) eller hur man kokar köttsoppa. Den är så jäkla bra alltså. Mina bäst investerade 15 kronor någonsin ;) Haha.
Är det någon som har ett roligt tips så tar jag tacksamt emot! Jag är en allätare utan dess like och äter allt förutom champinjoner och lamm. Det får inte ta alltför länge då jag ofta är trött efter jobbet, men testar såklart gärna lite mer avancerade rätter på helgen. Men lite vardagsenkelt så där vore toppen om jag fick lite tips och råd om! Min fantasi börjar tryta...

Nu ska jag försöka gnugga lite mer och lyssna ännu mer på Timbuktu.

Hoppas allt är bra med er,
här i tänkarhörnan är det bra!

Ajöken möken

2 kommentarer:

Zara sa...

Har skickat lite recept på din mail=P

Zara sa...

Kan tipsa om matklubben.se bli medlem där och du hittar hur mycket som helst...