tisdag 30 november 2010

Sjukt mongo

Kände redan igår när jag gick hem från optikern att det var nånting på gång i halsen, men jag valde att ignorera det. Men i natt blev det bara värre och värre. Feberdrömmar, svettades, frös, täppt i näsan, ont i skallen... allt på en gång. Så där allmänt risig och äcklig.
Vaknade upp, drack vatten, tog två alvedon och försökte ignorera det återigen... kommer till jobbet och mår jävlart skit alltså. Sitter där i en timma ungefär, sen kastar jag in handduken och inser att jag fan inte är helt 100. Gick och la mig så fort jag kom hem och kände mig lite bättre när jag vaknade. Tog en till alvedon och har sen suttit på soffan och tagit det lugnt bara. Jag har ändå i grunden känt mig risig men när man tar alvedon får man ju alltid en liten kick och "Wow jag är frisk", men jag VET att det bara luras så jag ska fan vara hemma imorgon också. Känner mig inte helt 100 i halsen. Känns ungefär som att jag har en potatis där. Inte okej.
FÅR inte vara sjuk till helgen. Jag stenvägrar alltså. Så jag ska verkligen ta det lugnt och bara dricka te, vatten och missbruka alvedon. Allt för att bli frisk. Sova mycket. Det är det bästa när man är sjuk; att sova. Då repar sig kroppen på ett alldeles utmärkt sätt. Så det är planen. Sova sova sova. Det klagar jag inte över :))

Nu har jag gnällt färdigt för idag. Nu ska jag ladda ner lite Big Bang Theory.

Hoppas det är bra med er, här är det som det är...

Ajöken möken

Inga kommentarer: