tisdag 17 augusti 2010

This too shall pass

Jag tänker aldrig sluta vara cynisk. Det är mitt löfte. Jag ska aldrig någonsin sluta vara cynisk, det är det absolut bästa man kan vara i hela världen. Inte sjukligt cynisk och gå omkring och tro att allt är skit; för det är det inte. Men att inte ta saker och ting för givna. För många är säkert inte det synonymt med att vara cynisk; men i slutändan är allt en tolkningsfråga. Slår man upp "cynisk" i mitt lexikon så är betydelsen "att inte ta livet, människor och sig själv för given. Ha en realistisk syn på att allt inte varar för evigt". Det kan låta övercyniskt, men tro mig; det handlar om överlevnad och handlar det om överlevnad så är allt tillåtet. Innebär det att hålla tillbaka och tveksamt betrakta och bevaka livet så får det vara så. Iaktta allt som händer och sker, kanske vara delaktig men allra mest passiv. Leva livet, ha roligt och träffa människor. Men ändå ha med i beaktning att det KAN (och förmodligen kommer) skita sig. Då blir man inte besviken på efterföljande smäll. Som scouterna skulle sagt; alltid redo!

Idag har jag varit på Fagge hos mina föräldrar hela dagen. Jag har sovit på altanen, gått med Majdo, åkt inlines med Hannes, druckit kaffe. Mest har jag bara varit tyst, jag har gråtit när jag varit ledsen och sovit när jag varit trött. Men allra mest har jag faktiskt bara suttit tyst och betraktat allt runtomkring. Funderat och funderat, känt mig tillfreds med livet och även hatat livet mer än allt. När jag kände att jag blev för rastlös med att göra ingenting så åkte jag till Elin o Robin. Elin bjöd på pizza, glass med fruktsallad och vi såg Sex and the City hela kvällen. Helt underbart att jag verkligen har så fina vänner. Öppnar famnen på det sättet. Ställer upp, lyssnar och tröstar när jag är ledsen.
Jag känner verkligen att det hjälpte. Det känns inte bra, verkligen inte. Men det känns inte lika förjävligt eftersom jag får det svart på vitt att de verkligen finns där för mig. Inte bara Elin o Robin, men mina finaste och underbaraste vänner som jag älskar mer än allt på hela jorden. Inte minst min familj.
Så det här kommer gå alldeles utmärkt. Det var en jävla smäll, men innan ni vet ordet av så står jag rakryggad och starkare än någonsin. För sån är jag. Cynisk och jävligt stark. Jag ska fan i mig slå er med häpnad! Bannemig.

Nu ska jag hoppa i säng. Imorgon ska jag ringa BodenBo för jag har till råga på allt fått stopp i toaletten. Awesome.

Ha det bra,
ajöken möken!

Inga kommentarer: