torsdag 5 augusti 2010

Semester.. ?

Så här går det när man har semester. Vardagliga saker som tvätt och städ blir lidande. Det här är min tillfälliga hög med tvätt. Nej. Det är kanske inte den värsta tvätthögen som har bevandrat denna jord; men dock en nedrig jävla tvätthög som skall tas om hand. MIN tvätthög. 5 påslakan, tredubbelt upp med örngott och tre lakan, kläder och handdukar. Dra åt helvete vad jag hatar att tvätta. Detta är resultatet. Vem det drabbar? Mig såklart. Fan att jag ska vara så lat. Helvete! Jag hade tänkt tvätta i natt, men det blev inte så eftersom ett jävla kioskmongo var före mig med tvättstugan. Ok. Man ska hålla sig till tiderna. Men ibland måste man vara syndig och tvätta utanför tvättider. Helt ok tycker jag eftersom lägenheten ovanför tvättstugan är tom. Vem kan det störa liksom?
Ayah. Jag funderar allvarligt på att kliva upp före fan imorgon och tvätta. För det måste jag verkligen göra. Måste ha rena kläder till helgen. Ifall jag springer på Timbuktu (okey, lite internt).

Annars då? Jodå. Det knallar och går. Både och. Samtidigt i en rasslande fart. En halv vecka kvar av semestern (ok, lite mer). Jobbångesten lyser med sin frånvaro men jag misstänker att den hinner komma innan söndag. Fast det ska ändå bli ganska skönt att komma tillbaka till rutiner. Man blir fasligt förslappad och slö. Har varit sköna och behövliga veckor, det måste jag säga. Herregud vad jag har levt. Fullt ös medvetslös onekligen. Ingenting är sig likt. Det jag trodde var så självklart för fyra veckor sedan är idag historia sen "läääänge". Ganska roligt hur livet tar oväntade vändningar. Hur allt man gör spelar roll och hur alla beslut man tar påverkar ens framtid. Det är ganska intressant och väldigt skrämmande samtidigt. Det visar också hur skört livet och allt man har faktiskt är.
Men just IDAG, just precis NU så känns livet bra.

I helgen blir det party. Kanske sista festen för sommaren? Börjar känna mig rätt mätt nu faktiskt. Konstant festande sen maj börjar tära på kroppen vill jag lova. Insparksfest för sommaren; pers.fest i form av lasergame. Avsparksfest; LuleåKalaset. Låter som en riktigt bra idé och en riktig toppensommar. Bäst hittills. Helt klart.

Nu kastar jag in handduken om jag ska upp imorgon och tvätta. Jepp. Klockan 07:00 slänger jag in första maskinen. Perfekt.

Ajöken möken!

Jag och Hanna var ju faktiskt med i Extra! idag också. Från i lördags när vi var på Bränna! Riktigt bra kväll. Hehehe, I'm a celebrity! (Ingen idé att klicka på bilden, den är så där värdelöst liten i alla fall..)

Inga kommentarer: