torsdag 14 januari 2010

Yaho!
En lägenhet! En stor lägenhet! En hel tvåa! Jag var och skrev på papprena idag.. fan vad bra det känns. Shit alltså.
Den var jättefin, balkong och hela köret. Ett ORDENTLIGT kök, jag får damp på min lilla vrå. Mer och mer för varje dag som går.
Men det kommer ändå vara VÄLDIGT sorgligt att lämna min lilla etta. Det är ju ändå min allra första lägenhet. Får lite separationsångest faktiskt, haha!
Nä men det känns ju mer som ett rum med kök än en lägenhet. Det är ju mitt hem och jag ser det ju som "hem". Men det är ju inte riktigt som jag vill ha det.. Blir galen på att det är så trångt och det ständigt känns som ett jävla stökkaos här. Hur mycket jag än plockar och har mig så känns det likförbajjat stökigt igen.
SKÖNT och inget annat ska det bli!
Det roliga är att det är PRECIS ett år sen jag flyttade in i den här lägenheten. På kontraktet står det att jag bor här från 1/2 och mitt kontrakt för den nya är från 1/2. Det känns som att ett år har gått bra att bo här ändå. Var längre än jag trodde, såg den här som HÖGST provisorisk. Men jag har ändå trivts jättebra här och allt är toppen. Jättefint område, lugna grannar och nära till jobbet. Det är nog det. Att jag är lite rädd att jag har blivit för bortskämd med att bo i ett så pass bra hus och härligt område. Haha.
Nåja, ska bli roligt med en ordentlig och redig lägenhet.
Jag fick den omtapetserad också! Heeela lägenheten! Så underbart, i sovrummet var det rosa-aktiga tapeter.. uppskattas ej. Haha. Nog hade jag kanske kunnat leva med det... eller nä, det hade jag fan inte. Huvva vad fula dom var. Dom i köket och hallen var inte heller alltför snygga måste jag säga.
Fick välja helt själv också, var jätteskojj. Bara peka "den vill jag ha och den.." sen betalar BodenBo. Underbart! Kommer ta 15-16 dagar extra (flyttar alltså in i mitten av februari), men det är det fan värt för nya tapeter! :D
Dock var ju inte badrummet lika fint som det jag har nu. Jag älskar verkligen mitt badrum.. vill inte ha nåt annat.. *snyft* haha. Det är ju kaklat o allt, jättefräscht och fint. Skulle vilja ta med mig det till nya lägenheten, då hade det varit awesome. Verkligen. Men men, man kan inte få allt!
Jag får ju inte glömma att nämna det viktigaste; WALK IN CLOSET! Gud så underbart. Den var inte lika stor som Carries (i Sex and the city för du o så oallmänbildade människa), men det var en liten skrubb med två garderober och en hatthylla, samt en stång där man kan hänga jackor etc. Perfekt att slänga in all skit dit. Som Maja sa, när man får blixtbesök, bara kasta in allt dit in och smälla igen dörren :D

Nej den var verkligen jättefin och jag vill bara flytta in nuuu och sen åka till IKEA och shoppa tills jag droppar! Åh vad roligt. Jag har värsta visionerna om hur jag vill ha det och så skall det också bli! :D

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig. Sjukt trött!

Ajöken möken.

1 kommentar:

Zara sa...

Åhh vad kul med en större lägenhet, var ligger den?? DÅ SKA JAG VERKLIGEN KOMMA OCH HÄLSA PÅ!!!