torsdag 19 november 2009

Så var den veckan slut.. nästan.


(HAHA bilden kan jag förklara; sökte på "lycka" på Google och den bilden kom upp. Lycka och lycka vet jag väl inte; snarare ganska äckligt? Eller?)

Skönt att veckan har gått fort. Eftersom det har varit lönekörningar var jag inställd på en seeeeg vecka eftersom man allt som oftast får det väldigt lugnt då; åtminstone vi assistenter som inte kör några löner. Men eftersom jag har börjat med res så kunde jag fortfarande knappa lite. Då gick tiden snabbare. Men i tisdags gick dagen riktigt segt, trodde aldrig den skulle ta slut. Var allmänt trött och irriterad också. Inte en bra kombo med andra ord. Men även den dagen passerade och det visslade bara till så var det torsdag; och snart är den också avklarad. Riktigt skönt.

Veckorna bara flyger förbi, månaderna likaså. Känns som igår Petter flyttade. Det var i augusti! Var fortfarande sommar då ju!! Jisses alltså. Nu är det snart jul.. cirka en månad kvar (!). Fyfan vad fort det har gått. Helt sjukt alltså.
Nästa helg är det första advent och dags att ta fram adventsljusstakar (även om vissa redan tjuvstartat..) och hänga upp julgardiner. Köpa julklappar och allt möjligt. Stress, stress, stress och enbart två dagars ledigt. Så är det när julen och alla efterföljande helgdagar inträffar på helgen. Surt sa räven, men januari blir inte så fattigt då i alla fall. Det är väl bra antar jag..
Nej usch vad snabbt det har gått. Känns så nyligt vi satt och svettades på jobbet, det visslade bara till så blev det höst och vinter. Sen nu har ju vintern försvunnit (!). Fast jag klagar inte; jag är inte så förtjust i snön. Är jag den enda som inte är helt emot det där med växthuseffekten? ;)

Ayah. Till helgen blir det galej! Elin fyller 21 (när fan blev hon gammal? Vi var ju nyss 7??) och utgång hägrar! Ska bli jätteskojjigt att gå ut och träffa folk! Jag kommer säkert dra på mig svininfluensan, bara för att det bara är ett par veckor kvar tills vi ska vaccinera oss. Jag har klarat mig så bra från förkylningar (peppar, peppar) så det skulle inte förvåna mig om jag blev dödssjuk alldeles lagom till jul. Har ju hänt förut..

Nä. Riktigt roligt ska jag ha i helgen bannemig! Ingenting ska stoppa mig från att ha riktigt jävla roligt. :D

Nu ska jag återgå till Sex and the City och mitt STORA glas Cola som står och väntar på mig.

Just nu känns livet inte alltför tokigt, det känns faktiskt riktigt sweet. Din optimism har smittat av sig, Patric! Hoh!

Ajöken möken era munterjökar!

3 kommentarer:

Patric sa...

Haha! Glad to help. XD

Och omg vad jag började hosta Coca-Cola då jag såg bilden. Tog ungefär en-två sekunder för mig att registrera vad det var. :'D

Lina sa...

Haha, usch vilken creepy bild. XD

Lee sa...

Hahaha, blev nästan chockad först när jag såg bilden. Tänkte typ; Varför har hon den ?!?!
HAHA, sen läste jag.

Ja det måste ju vara någon som tycker att det är ren lycka att kunna suga av sig själv. :P haha!