tisdag 27 oktober 2009

Utträde och besatthet (?)



Det är så mysigt att Petter är här nu. Känns, precis som jag sa i förra inlägget, nästan som vanligt.

Igår hämtade jag honom efter jobbet och vi åkte direkt och handlade. Gjorde middag sen och till "efterrätt" blev det godis, för Petter glass. Föga förvånande. Han är ett glassmonster utan dess like.
Vi slog på Wallander. Petter somnade och jag var vaken. Riktigt otroligt. Ett "dear diary"-moment. Klockan var då kring åtta (!). Han måste ha varit ordentligt trött den lille haren.

Vad jag insåg när vi röjde undan på mitt nattygsbord är; jag har en jävla massa hudkrämer. Nästan maniskt samlande av dem. (Det där är inte alla heller- har en armada i badrummet också).. Men jag är sån, hittar jag någon som luktar gott så köper jag den. Hellre hudkräm än parfym egentligen, även om jag nu hittat en riktigt "god" parfym.
Men det är som att jag alltid måste ha något att "samla på". Skor, väskor, t-shirts, parfymer och nu hudkrämer. Undrar just om det är någon störning?

Sen vet jag inte om jag berättat att jag nu är ute ur Svenska Kyrkan. Känns så jäkla skönt. Förstår inte hur jag kunde stå ut så pass länge ändå. Jag tror verkligen inte på det Kristendomen står för. Det är som att vara medlem i Djurgården men ändå heja på AIK.. Som att vara ´svart´ och vara medlem i KKK.. ja, budskapet har nog gått fram.
Jag är ju en sån som tror på vetenskapen. Jag tror på samkönat äktenskap (fast nu har ju kyrkan beslutat att samkönade får vigas i kyrkan- men VEM vill det egentligen? Vore jag lebba hade jag fan sprungit åt andra hållet. ) Jag tror också på "lite av varje" från olika religioner och vill inte stämpla mig själv som "kristen" eller "muslim" eller "buddhist". Nej det där med kyrka är bara fjanterier om ni frågar mig. Pretentiösa töntar som saknar egen vilja. Men det är ju bara min åsikt. Det var den som tog mig ur skiten :)

Ayah. Nu ska jag hoppa in i duschen. Kände att jag blev lite sur nu.

Ajöken möken .

Inga kommentarer: