tisdag 11 augusti 2009

Perfekt dag för städning


Idag är en sån där regnig och grå dag som lämpar sig bäst att göra alla de där sakerna man inte orkar göra annars. "Det är så fint ute, inte KAN jag börja städa fläkten nu", "det är för varmt för att röja undan och dammsuga", "det är för varmt för att diska".. ni vet allt det där.
Men idag hände det alltså. Jag tog tag i de där tråkiga sakerna. Riktigt tråkiga sakerna.
Såhär i efterhand känns det givetvis skönt, men det är just det där att verkligen ta tag i dem som är det jobbiga. Som det mesta annat. Ringa tandläkaren, duscha, tvätta..

Men vad finns det annars att göra en regnig dag som denna? Jag hade ju kunnat bara göra som igår (när det var ännu värre väder) och bara ligga på soffan och titta på Sex and the City. Men jag har lärt mig att man inte ska skjuta upp saker och ting, så det är väl säkrast att jag inte gör det då. Vem vet vad som händer IFALL man nu (hemska tanke!) skulle bestämma sig för att ta disken "imorgon" istället. Som i och för sig alltid innebär typ nästa vecka..

Synd bara att jag ska vara så förbenat trött. Annars hade jag ju kunnat pågå här som en Duracell-kanin med både det ena och det andra. ALLA småsaker som behöver göras. Typ rensa kylen, plocka och rensa i badrumsskåpet, sortera den otvättade tvätten, organisera om helt enkelt. Kanske rentav torka av alla hyllor, bänkar och fönsterbrädor. Men sådant tar sån jäkla tid. Vips säger det så har hela kvällen gått och klockan är tio. "Dags att sova". Näe, det får jag ta nästa regniga dag. Man KAN faktiskt inte städa hela dagarna..

Inga kommentarer: