fredag 29 maj 2009

började läsa den där boken "vingklippt ängel" ni vet? av berny påhlsson. hon som är scitzofren och psykotisk. skär sig och missbrukar både det ena och det andra.
den var mycket hemskare än vad jag minns den, läste den senast kring 2007 ungefär. då hade jag ingen aning om vad ghb var, eller imovane. det var som att jag inte riktigt förstod hur allvarligt det stod till med den där arma 17-åringen.
men nu när jag läser kommer tårarna nästan på en gång, kunde. inte. sluta. läsa. så enkelt var det.
läste en fjärdedel ungefär, sen däckade jag (motvilligt).

var så trött i morse att jag inte visste var jag skulle ta vägen. men jag lyckades ta mig upp och iväg till jobbet. men tungt var det. efter en stoooor kopp kaffe vaknade jag till lite grann i alla fall.

jag och maja kånkade oss ner i källaren ytterligare en gång (vi som trodde vi var klara) och letade nåt random papper på nåt random ställe. slavgöra. men vi slapp sitta där uppe "under uppsikt" i alla fall.

var faktiskt ner två gånger idag (!). andra gången var det samma som vi gjorde igår, flytta över från pärmar till arkivkartoner och sedan till flyttkartonger. dryygt.
lampan slocknade också, det är ju såna där JÄVLA rörelsesensorer. så satt vi liiiite för stilla liiiite för länge. så tjopp! går lampan. vi gallskrek båda två och maja slängde sig upp och gjorde en dans. då tändes det igen. phew! läskigt värre!

slutade kring tre, sen träffade jag lina en sväng! roligt! :D Det var sjukt längesen!
gick en promenad runt området och pratade om ditten och datten. åkte hit och tittade på min lägenhet, sen tankade jag och sen skiljdes vi åt. hon skulle ju iväg ikväll så.

sen har jag käkat och softat på fagge. men tröttnade på att vara där så jag åkte en sväng till hängbron, men den var stängd (!). så jag gick en liten sväng runt militärområdet som är där, cykelbanan och det. åkte hit. så nu sitter jag här och vet inte vars jag ska ta vägen.
antingen en promenad eller så däckar jag i sängen och fortsätter läsa "vingklippt ängel". det är så hemskt hur dåligt en människa kan må utan att få hjälp.. huvvaligen.

nåja. hoppas ni har en roligare fredagkväll än vad jag har.

ajöken möken.

Inga kommentarer: