torsdag 23 april 2009

Vuxenpoäng gånger två

Petters söta lapp som han lämnade innan han gick idag- såg den när jag kom hem <3

Jobbar och sliter, nöter och kämpar. Men fan vad roligt det är! Jag trivs verkligen. Jag har som jag kanske sagt alltid haft en hemlig dröm att få pyssla med papper, siffror och dokument. Spindeln i nätet lite grann. Nu sysslar jag med just det. Väldigt roligt! Längtar tills jag är lite mer självgående. Just nu är jag ändå ganska beroende av Patric .. Hehe. Men det tar ett tag att lära sig, eller snarare nöta in, för själva uppgifterna är inte i sig särskilt svåra. Handlar bara om att nöta in alla siffror och betydelser. Men i sinom tid plöjer jag runt där som den värsta experten!
Kände mig oerhört cool idag när jag drog mitt passer-kort! Det lät så där häftigt "klick" och jag öppnade dörren. Det var faktiskt coolt tyckte jag. All access till massa top secrets, viktigheter etcetera! Det var nästan coolast på hela dagen!

Slutade kring tre, åkte till Återvinningen. Tyvärr var inte "min" assnygga soffa där. Jag misstänker att de tvättar den eller något. Hoppas den kommer fram imorn eller till helgen, JAG SKA HA DEN.

Efter Återvinningen åkte jag hem till Fagge och degade ett tag. Åt middag och pratade om mitt jobb! Så roligt att äntligen ha ett jobb, kan inte riktigt smälta det. En fullträff på en gång dessutom. Visserligen kan jag bli uppsagd i princip vilken dag som helst- men jag tror inte det är något att oroa sig för då det jag håller på med är väldigt värdefullt för de andra där. Men bossen verkar vara lite ormig så man vet aldrig. Men ingenting som jag kommer grubbla på nu!! FÖR JAG HAR ETT JOBB! Shit alltså.. hur vuxet är inte det? Hjälp alltså.

Ikväll blir det en tidig kväll, trött som en gnu är jag efter en dags hårt arbete.

Ajöken möken

1 kommentar:

ehmelie sa...

svar: flera GNUS??? haha nää, är du säker!? ;p